Wprowadzenie do psychologii pracy WF-PS-WPP
Treści merytoryczne:
1)Zajęcia organizacyjne,
2)Praźródła psychologii stosowanej,
3)Psychologia pracy i organizacji jako subdyscyplina psychologiczna,
4)Zadania współczesnej psychologii pracy i organizacji
5)Praca zawodowa i jej uwarunkowania
6)Rola psychologii w kształtowaniu efektywności zawodowej,
7)Jakość życia a praca
8)Metody badań w psychologii pracy i organizacji
9)Społeczna psychologia pracy
10)Dystraktory w pracy zawodowej,
11)Patologie organizacyjne,
12)Konflikty i patologie pracownicze
13)Negocjacje i mediacje,
14)Aplikacje wiedzy psychologicznej w różnych obszarach ludzkiej aktywności zawodowej,
15)Podsumowanie zajęć.
Metody oceny:
1. Forma zaliczenia:
•semestralna praca pisemna w postaci eseju, termin oddania- trzeci tydzień 12.2015r., [0÷50 punktów],
•kolokwium [15 pytań, czas 45 min.], termin- trzeci tydzień 01.2016r. [0÷150 punktów],
2 .Warunki zaliczenia:
•udział w zajęciach (dopuszcza się 3 nieobecności usprawiedliwione),
•semestralna praca pisemna w postaci eseju [min. 30 punktów],
•kolokwium (min. 80 punktów),
:
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Efekty kształcenia
Wiedza:
EK 1: student zna podstawową terminologię z zakresu podstawowych problemów psychologii pracy,
EK 2: student ma uporządkowaną znajomość podstawowych zagadnień z psychologii pracy,
EK 3: student posiada wiedzę na temat najważniejszych zagadnień omawianych w psychologii pracy.
Umiejętności:
EK 4: student potrafi analizować, streszczać i prezentować teksty oraz opracowania z podstawowych zagadnień psychologii pracy; student formułuje w mowie i na piśmie zagadnienia prezentowane w literaturze z zakresu podstawowych zagadnień psychologii pracy:
potrafi odpowiednio rekonstruować i umie uzasadniać poszczególne zagadnienia i opracowania dotyczące podstawowych zagadnień psychologii pracy.
EK 6: student znajduje i wykorzystuje rzetelne źródła informacji dotyczące podstawowych problemów psychologii pracy.
Kompetencje:
EK 7: student potrafi zaplanować i zorganizować indywidualną pracę mającą na celu zrealizowanie zadania badawczego i przyswojenie treści z zakresu podstawowej problematyki psychologii pracy.
EK 8: student aktywnie angażuje się w przebieg prowadzonych zajęć biorąc udział w dyskusjach, formułując własne wypowiedzi oraz konstruktywne uwagi krytyczne pod kątem prezentowanych
zagadnień i rozwiązań psychologii pracy.
Kryteria oceniania
Kolokwium (1 tydzień stycznia) - 15 pytań ocenianych po 10 punktów.
Oceny
dst: 80 punktów,
dst+ 81-90 punktów,
db: 91-110 punktów,
db+:111-130 punktów,
bdb: 131-150 punktów.
Literatura
Adamiec M., Kożusznik B.,, Zarządzanie zasobami ludzkimi. Aktor-kreator-inspirator, Wydawnictwo AKADE, Kraków, 2000.
Dale, M., Skuteczna rekrutacja i selekcja pracowników, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2006,
Hamer H.,, Psychologia społeczna, Difin, Warszawa, 2005,
Lipka A., W stronę kwalitologii zasobów ludzkich, Difin, wARSZAWA 2005,
Listwan, T. (red.), Zarządzanie kadrami, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa 2004, :
Łukaszewski W, Marszał-Wiśniewska M. Wytrwałość w działaniu, GWP, Gdańsk, 2003.
Mastyk-Musiał E., Ludzie w świecie biznesu, Warszawa, 2000,
Paszkowska-rogacz A., Doradztwo zawodowe, Difin, Warszawa 2009,
Terelak J., Psychologia menedżera, Difin, Warszawa, 1999,
Terelak J.F., Psychologia organizacji i zarządzania, Difin, Warszawa 2005,
Terelak J., Człowiek w sytuacji pracy w okresie ponowoczesności, UKSW, Warszawa 2011
Todd D. Nelson , Psychologia uprzedzeń, GWP, Gdańsk 2003,
Tokarz Marek, Argumentacja. Perswazja. Manipulacja. Wykłady z teorii komunikacji, GWP, Gdańsk 2006,
Ratajczak Z., Psychologia pracy i organizacji, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2007,
Witkowski S., Psychologiczne wyznaczniki sukcesu w zarządzaniu, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 2003,
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: