Technologia informacyjna w pracy psychologa 2 WF-PS-TK2
Treści merytoryczne:
1)Bazy PsychList , PsycINFO. PsycARTICLES, Academic Search Premier, serwis ScienceDirect, obsługa i wykorzystanie,
2)Praca z pakietem Microsoft Office Excel
3)Przeglądarki i wyszukiwarki,
4)Strony psychologiczne w Internecie,
5)Internet jako źródło wiedzy psychologicznej – przeszukiwanie baz danych literatury specjalistycznej; zasady cytowania i przygotowania bibliografii zgodnej ze standardami APA,
6) Wady i zalety testów psychologicznych w formie papierowej,
7) Specyfika badań psychologicznych prowadzonych przy wykorzystaniu TI,
8)Warszawski System Testów Psychologicznych,
9)Wiedeński System Testów Psychologicznych,
10)Komputerowe wspomaganie badania osobowości,
11)Rola helpów w testach eksponowanych przy pomocy technik komputerowych, automatyczne normy testowe,
12)Tworzenie charakterystyki psychologicznej oraz interpretacja rezultatów badań,
13)Eksport i import wyników z badań do pakietów statystycznych,
14)Komputerowe metody prezentacji,
15)„Netykieta”. Etyka korzystania z zawartości Internetu.
16) Zaliczenie.
Metody oceny:
1. Forma zaliczenia:
•kolokwium [15 pytań, czas 45 min.], termin- drugi tydzień 05.2016r. , [0÷150 punktów],
•wykonanie i prezentacja multimedialna w PowerPoint [0÷50 punktów],
2. Warunki zaliczenia:
•udział w zajęciach (dopuszcza się 3 nieobecności usprawiedliwione),
•kolokwium (min. 80 punktów),
•raport diagnostyczny w postaci prezentacji multimedialnej (min. 30 punktów).
Obowiązkowy poprzednik
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Efekty kształcenia
Wiedza:
EK 1: student zna podstawową terminologię używaną w komunikowaniu się z komputerem i obsługą komputerowych systemów testów psychologicznych,
EK 2: student posiada wiedzę zakresu obsługi Internetu i komputerem i obsługą komputerowych systemów testów psychologicznych,
EK 3: student posiada wiedzę na temat najważniejszych implementacji komputerowych testów psychologicznych.
Umiejętności:
EK 4: student potrafi uruchomić Warszawski System Testów,
EK 5: student zaprogramować badanie przy użyciu Wiedeńskigo Systemu Testów,
EK 6: student potrafi korzystać z komputerowych implemaentacji testów psychologicznych.
Kompetencje:
EK 7: student potrafi wyszukać interesujące go tematy w wyszukiwarkach naukowych oraz zaplanować i zorganizować zadania badawczego i przyswojenie treści z zakresu wykorzystania komputerowych systemów testów psychologicznych,
EK 8: student samodzielnie wykorzystuje komputerowe systemy testów psychologicznych do diagnozy.
Kryteria oceniania
Kolokwium (I tydzień czerwca): 15 pytań ocenianych po 10 punktów.
Oceny :
dst.: 80- punktów,
dst+: 81-90 punktów,
db: 91-110 punktów,
db+: 111-130 punktów,
bdb: 131-150 punktów
Semestralna praca kontrolna- termin: I tydzień czerwca
Literatura
Bazy PsychList
Kobos Z. Szepielow W., Criteria of the use a computer system in medical aviation certification, VI Conference Proceedings of Current Perspectives in Healthcare Computing ’96, The British Computer Society Health Informatics Specialist Groups, 563-568, London, 1996,
Kobos Z., Wykorzystanie technologii komputerowych do wspomagania diagnostyki w sytuacjach kryzysowych, Lęk i Depresja, 1997, 4, t.2, 223-226,
Kobos Z., Wykorzystanie IT w diagnostyce psychologicznej, Materiały Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej, „ Komputer 2002”, Kraków 2002,
Murray K., Grafika komputerowa, Delta, Wrocław 2000,
Sokół M. (2005). Podstawy obsługi komputera. Ilustrowany przewodnik, Helion, Gliwice.
Panasiuk S., Psychologiczne Testy Komputerowe (WST), Wyd.
Szapiro T., Decyzje menedżerskie z Exelem, PWE, Warszawa 2000,
Tarnowski A., Test2Drive, Siemianowice Śląskie 2014,
Zimek, R. (2010). PowerPoint 2010 PL. Ilustrowany przewodnik. Wydawnictwo Helion.
Informatik, Warszawa 1997,
Vienna Test System, Vien 1999,
http://www.statsoft.pl/textbook/stathome.html
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: