Seminarium z problematyki wartości i tożsamości WF-PS-RWT
Podczas seminarium Studenci przygotowują własne pomysły badawcze, które następnie sa poddawane wspólnym dyskusjom. Szczególny nacisk kładziony jest na:
- koncepcję teoretyczną i właściwe uzasadnienie hipotez
- poprawność analiz empirycznych
- formalną zgodność z wymogami APA.
E-Learning
W cyklu 2020/21_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2020/21_L: E-Learning z podziałem na grupy |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza: Student zna: zasady redakcji tekstu naukowego z psychologii zgodnie z APA; bazy danych tekstów naukowych z psychologii; kolejne etapy procesu badawczego w psychologii; sposoby statystycznej weryfikacji postawionych hipotez; wybrane metody i narzędzia diagnozy
Umiejetności: Student potrafi skomponować i zredagować tekst naukowy zgodnie z APA. Student potrafi zebrać literaturę na interesujacy go temat z różnych baz danych. Student potrafi zaplanować i przeprowadzić badanie weryfikujące postawione hipotezy. Student potrafi wybrać, przeprowadzić i zanalizować odpowiednie testy statystyczne weryfikujące postawione hipotezy. Student potrafi zinterpretować uzyskane wynuki w świetle dotychczasowej wiedzy psychologicznej. Studnet umie dobrać techniki i sposoby pomocy psychologicznej
Kompetencje:
Student jest zdolny dostrzegać i werbalizować problemy w języku nauki. Potrafi wyrażać swoją ocenę, achowując zarazem ostrożność/krytycyzm w wyrażaniu opinii. Jest otwarty na nowe treści naukowe. Potrafi samodzielnie uzupełnić wiedzę i umiejętności w zależności od pojawiających się potrzeb, zmian.
Uczestniczenie w zajeciach: 30 godz.
Poszukiwanie i czytanie literatury polskiej i angielskiej:240
Przygotowanie koncepcji pracy mgr: 30
suma: 300 godz
ECTS: 300 : 30 = 10 ECTS
Kryteria oceniania
Podstawą oceny w kolejnych semestrach są:
1 semestr - koncepcja pracy
2 semestr - część teoretyczna pracy
3 semestr - przeprowadzone badania i koncepcja analiz
4 semestr - część empiryczna pracy
Literatura
Cieciuch, J. (2013). Kształtowanie się systemu wartości od dzieciństwa do wczesnej dorosłości. Warszawa: Liberi Libri.
Field, A. (2005). Discovering statistics using SPSS (and sex, drugs and rock’n’roll). London: Sage Publications.
Strus, W., Cieciuch, J. (2014). Poza Wielką Piątkę. Przegląd nowych modeli struktury osobowości. Polskie Forum Psychologiczne.
Cieciuch, J., Strus, W. (2020). Osobowość w psychologii wychowania. W: H. Liberska, J. Trempała (red.), Psychologia wychowania. Wybrane problemy (s. 199 - 213). Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Cieciuch, J., Strus, W. (2017). The Two-Factor Model of personality. In Virgil Zeigler-Hill & Todd Shackelford (Eds.), Encyclopedia of Personality and Individual Differences (pp. 1-16). Springer International Publishing AG. DOI: 10.1007/978-3-319-28099-8_2129-1
Strus, W., Cieciuch, J. (2017). Towards a synthesis of personality, temperament, motivation, emotion and mental health models within the Circumplex of Personality Metatraits. Journal of Research in Personality, 66, 70-95. DOI: 10.1016/j.jrp.2016.12.002
Strus, W., Cieciuch, J. (2021). The Circumplex of Personality Metatraits and the HEXACO model: Toward refinement and integration. Journal of Personality. DOI: 10.1111/jopy.12616
Strus, W., Cieciuch, J., Rowiński, T. (2014). The Circumplex of Personality Metatraits: A synthesizing model of personality based on the Big Five. Review of General Psychology,18(4), 273-286. DOI: 10.1037/gpr0000017
Topolewska-Siedzik, E., Cieciuch, J. (2020). Kołowy Model Sposobów Kształtowania się Tożsamości: założenia teoretyczne i empiryczna weryfikacja. Psychologia Rozwojowa, 25(3), 13–32. doi: 10.4467/20843879PR.20.016.13153
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: