Seminarium przedmiotowe z psychologii rozwojowej i wychowawczej1 WF-PS-ORRW1
Treści merytoryczne:
Studenci podczas seminarium prowadzą badania włąsne lub uczestniczą w projekcie wspólnym.
Poruszane zagadnienia merytoryczne będą podporządkowane formalnym i metodologicznym etapom pracy badawczej.
Zagadnienia poruszane na seminarium
1. Kompozycja i wymogi formalne stawiane pracom empirycznym z zakresu psychologii.
2. Koncepcja pracy, problem, hipotezy w paradygmacie dedukcyjnym.
3. Przeprowadzenie badań.
4. Analiza statystyczna badań i ich interpretacja.
5. Napisanie pracy proseminaryjnej według standardów APA.
Metody oceny:
Proseminarium kończy się napisaniem pracy – raportu z badań.
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Efekty kształcenia
Efekty kształcenia - umiejetności
EK 1 - Potrafi posługiwać się i dobierać różne metody i testy psychologiczne pozwalające na diagnozę zachowań człowieka, różnic indywidualnych i osobowości;
EK 2 - Posiada umiejętność praktycznej analizy pakietu statystycznego SPSS.
EK 3 - Umie zastosować odpowiednie metody analizy statystycznej do interpretacji danych empirycznych
EK 4 - Umie ocenić wartość stosowanych technik badawczych
ECTS
udział w zajęciach = 15 godz
Przeprowadzenie badań i napisanie raportu = 15 godz
suma godzin = 30
liczba ECTS: 30 / 30 = 1
Kryteria oceniania
Podstawą oceny jest przygotowana praca seminaryjna, będąca raportem z badań empirycznych.
Oceniane będą:
- poprawność formalna (zgdność z APA)
- przegląd literatury
- uzasadnienie hipotez
- zastosowane analizy i interpretacje wyników
- dyskusja wyników własnych na tle aktualnej literatury
Literatura
Cieciuch, J. (2013). Kształtowanie się systemu wartości od dzieciństwa do wczesnej dorosłości. Warszawa: Liberi Libri.
Field, A. (2005). Discovering statistics using SPSS (and sex, drugs and rock’n’roll). London: Sage Publications.
Publication Manual of the American Psychological Association (2009). Washington: APA, Sixt Edition.
Strus, W., Cieciuch, J. (2014). Poza Wielką Piątkę. Przegląd nowych modeli struktury osobowości. Polskie Forum
Psychologiczne.
Strus, W., Cieciuch, J., Rowiński, T. (2014). The Circumplex of Personality Metatraits: A synthesizing model of personality based on the Big Five. Review of General Psychology,18(4), 273-286.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: