WM: Inne psychologie WF-PS-NIPS
Tak myśl psychologiczną, jak i psychologię jako naukę - od początku do teraźniejszości - cechuje znaczne zróżnicowanie wewnętrzne. Jest ono wyznaczone różnymi czynnikami; najciekawsze z nich to wyjściowe przesądzenia ontologiczne i epistemologiczne oraz związki koniecznościowe i możliwościowe, łączące te założenia z zawartością koncepcji/teorii psychologicznych. Propozycje merytoryczne i metodologiczne E. Sprangera z jednej strony i F. B. Skinnera zdają się stanowić skrajne/graniczne warianty tego zróżnicowania. Analiza wybranych wątków przedmiotowych i metodologicznych ich zawartości stanowi zatem doskonałą okazję do rozważań nad tym, co psychologiczne, jego stałością i zmiennością/tym. co w nim stałe i zmienne.
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Efekty kształcenia
W 02
student rozumie odmienność interpretacji określonych przez przyjęta perspektywę i konkretyzuje ją do przedmiotu swego zainteresowania
W 03
student trafnie analizuje i interpretuje przedmiot swego zainteresowania, wykorzystując rozmaite perspektywy teoretyczne i metodologiczne stosownie do właściwych im walorów i ograniczeń
K 03
student ma nastawienie samodzielnego uzupełniania wiedzy psychologicznej w określonym obszarze (wyznaczonym podejmowaną problematyką)
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: