Psychologia zdrowia i dobrostanu WF-PS-N-PZD
Celem zajęć będzie zapoznanie studentów z stanem współczesnej wiedzy na temat psychologii zdrowia i psychologii dobrostanu (nazywanej także psychologią pozytywną). Podczas zajęć zostaną zaprezentowane: definicje psychologii zdrowia, modele stosowane w psychologii zdrowia i modele zachowań zdrowotnych, czynniki wpływające pozytywnie na zdrowie oraz pomoc psychologiczna stosowane w obszarze psychologii zdrowia. Ponadto zostaną omówione najważniejsze odkrycia w obszarze psychologii dobrostanu.
W cyklu 2021/22_L:
Celem zajęć będzie zapoznanie studentów z stanem współczesnej wiedzy na temat psychologii zdrowia i psychologii dobrostanu (nazywanej także psychologią pozytywną). Podczas zajęć zostaną zaprezentowane: definicje psychologii zdrowia, modele stosowane w psychologii zdrowia i modele zachowań zdrowotnych, czynniki wpływające pozytywnie na zdrowie oraz pomoc psychologiczna stosowane w obszarze psychologii zdrowia. Ponadto zostaną omówione najważniejsze odkrycia w obszarze psychologii dobrostanu. |
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Wiedza
-na ocenę 5: Student będzie posiadał bogatą wiedzę na temat wybranych zagadnień z zakresu psychologii zdrowia, psychologii pozytywnej i psychologii stresu.
-na ocenę 4: Student będzie posiadał dość bogatą wiedzę na temat wybranych zagadnień z zakresu psychologii zdrowia, psychologii pozytywnej i psychologii stresu.
-na ocenę 3: Student będzie posiadał niewielką, aczkolwiek wystarczającą wiedzę na temat wybranych zagadnień z zakresu psychologii zdrowia, psychologii pozytywnej i psychologii stresu.
-na ocenę 2: Student nie będzie posiadał wystarczającej wiedzy na temat wybranych zagadnień z zakresu psychologii zdrowia, psychologii pozytywnej i psychologii stresu.
Umiejętności
-na ocenę 5: Student będzie posiadał bardzo dużą umiejętność identyfikowania pojawiających się w otoczeniu problemów, które można rozwiązać z perspektywy psychologii zdrowia, psychologii pozytywnej lub psychologii stresu.
-na ocenę 4: Student będzie posiadał dość dużą umiejętność identyfikowania pojawiających się w otoczeniu problemów, które można rozwiązać z perspektywy psychologii zdrowia, psychologii pozytywnej lub psychologii stresu.
-na ocenę 3: Student będzie posiadał niewielką, chociaż wystarczającą umiejętność identyfikowania pojawiających się w otoczeniu problemów, które można rozwiązać z perspektywy psychologii zdrowia, psychologii pozytywnej lub psychologii stresu.
-na ocenę 2: Student nie będzie posiadał wystarczającej umiejętności identyfikowania pojawiających się w otoczeniu problemów, które można rozwiązać z perspektywy psychologii zdrowia, psychologii pozytywnej lub psychologii stresu.
Kompetencje
-na ocenę 5: Student będzie potrafił bardzo sprawnie rozmawiać z osobami u których pojawiają się problemy psychiczne i egzystencjalne z perspektywy psychologii zdrowia, psychologii pozytywnej lub psychologii stresu.
-na ocenę 4: Student będzie potrafił dość sprawnie rozmawiać z osobami u których pojawiają się problemy psychiczne i egzystencjalne z perspektywy psychologii zdrowia, psychologii pozytywnej lub psychologii stresu.
-na ocenę 3: Student będzie potrafił w niewielkim, chociaż wystarczającym stopniu rozmawiać z osobami u których pojawiają się problemy psychiczne i egzystencjalne z perspektywy psychologii zdrowia, psychologii pozytywnej lub psychologii stresu.
-na ocenę 2: Student nie będzie potrafił rozmawiać z osobami rozmawiać z osobami u których pojawiają się problemy psychiczne i egzystencjalne z perspektywy psychologii zdrowia, psychologii pozytywnej lub psychologii stresu.
Literatura
1. Czapiński J. (red.), Psychologia pozytywna. Nauka o szczęściu, zdrowiu, sile i cnotach człowieka, Warszawa: PWN, 2012.
2. Heszen, I., Sęk, H. (2007). Psychologia zdrowia. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
3. Heszen-Niejodek I (2000) Psychologiczne problemy chorych somatycznie. W: J. Strelau (red.), Psychologia. Podręcznik akademicki. (tom 3, s. 513-531). Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
4. Heszen-Niejodek I, Wrześniewski K (2000) Udział psychologii w rozwiązywaniu problemów zdrowia somatycznego. W: J. Strelau (red.), Psychologia. Podręcznik akademicki (tom 3, s. 443-492). Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
5. Linley P.A., Joseph S., Psychologia pozytywna w praktyce, Warszawa: PWN, 2007.
W cyklu 2021/22_L:
1. Czapiński J. (red.), Psychologia pozytywna. Nauka o szczęściu, zdrowiu, sile i cnotach człowieka, Warszawa: PWN, 2012. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: