Psychologia wartości WF-PS-N-PSW
Treści programowe:
1 - Interdyscyplinarne ujęcie wartości.
2 - Przegląd różnych koncepcji wartości w psychologii np:
a - Psychologia wartości u Allporta.
b - Psychologia wartości według Maslowa.
c - Psychologia wartości w ujęciu Rokeacha.
d - Psychologia wartości u Schwartza.
e - Psychologia wartości według Frankla.
f - Psychologia wartości w ujęciu egzystencjalistów.
3 - Definicje wartości.
4 - Struktura i funkcje wartości.
5 - System wartości na różnych etapach rozwoju człowieka.
6 - Kryzys wartości.
7 - Poczucie własnej wartości.
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2019/20_Z: | W cyklu 2020/21_L: |
Efekty kształcenia
Wiedza: zapoznanie się z psychologią wartości oraz znaczeniem wartości w życiu człowieka.
Umiejętności: wykorzystanie wiedzy w interpretacji postaw, zachowań i relacji interpersonalnych.
Kompetencje społeczne: student nabędzie kompetencje oceny w zakresie systemu wartości w cyklu rozwojowym człowieka.
Kryteria oceniania
Metody dydaktyczne: prezentacja multimedialna wykładów.
Warunkiem zaliczenia: obecność na wykładach i zaliczenie na podstawie testu.
Literatura
Brzozowski, P. (2005) Uniwersalna hierarchia wartości - fakt czy fikcja?. Przegląd Psychologiczny, Tom 48, Nr 3, s. 261-276.
Cieciuch, J. (2013) Kształtowanie się systemu wartości. Warszawa: Liberi Libri.
Matusewicz, Cz. (1975) Psychologia wartości. Poznań: PWN.
Oleś, P. (1994) Kryzys wartości. Wykłady z Psychologii KUL: Tom 7, s. 85-100: Lublin.
Oleś, P. (1989) Wartościowanie a osobowość, psychologiczne badania empiryczne. Lublin. KUL.
Ostrowska, K. (2004) W poszukiwaniu wartości. Kraków. Rubikon.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: