WM: Psychologiczne aspekty budowania wizerunku WF-PS-N-PABW
1.Psychologiczne aspekty budowania wizerunku. Podstawowe założenia
2. Strategia budowania wizerunku osób znanych i definiowanie marki osobistej
3. Podejmowanie decyzji na podstawie wizerunku emocjonalnego
4. Strategie własne. Praktyczne aspekty kreowania wizerunku
5. PR personalny w kreowaniu wizerunku w internecie
6. Wzbudzenia zainteresowania unikalnymi kompetencjami kreowanego wizerunku
7. Kreowanie wizerunku psychologa
8. Zarządzanie “kryzysem wizerunkowym” Zły wizerunek osób publicznych.
9. Osobiste wartości, zdolności, umiejętności i wartości w pracy.
10. Autoprezentacja czyli sposoby wywierania wrażenia i wpływu
11. Taktyki i strategie autoprezentacyjne
12. Poprawa wizerunku własnej osoby
13. Zasady komunikacji werbalnej i niewerbalnej w kreowaniu wizerunku
14. Ochrona wizerunku. Strategie przeciwdziałania
15. Komunikacja z mediami społecznościowymi.
16. Rozwój marki osobistej w trakcie całego życia kariery zawodowej.
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
W cyklu 2021/22_L: obowiązkowy | W cyklu 2020/21_L: fakultatywny dowolnego wyboru |
Koordynatorzy przedmiotu
Literatura
Chernatony, L. de. (2003). Marka. Wizja i tworzenie marki, Gdańsk 2003.
Łebkowski M. (2009). E-wizerunek. Internet jako narzędzie kreowa- nia imagu, Helion, Gliwice
Hoffman, E. (2009). The Presentation of Self in Everyday Life, New York 1959.
Khedher, M., (2015). A Brand for Everyone: Guidelines for Personal Brand Managing, “Journal of Global Business Issues” Vol. 9(1).
Królik, G. (2004). Autoprezentacja, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Karola Adamieckiego, Katowice
Leary, M. (1999). Wywieranie wrażenia na innych. O sztuce autoprezentacji, GWP, Gdańsk 1999
Maciejowski, T. (2003). Narzędzia skutecznej promocji w Interne- cie, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2003
Malinowska-Parzydło, J. (2015). Jesteś marką. Jak odnieść sukces i pozostać sobą, Gliwice
Montoya P., Vandehey T. (2009).The Brand Called You: Make Your Business Stand Out in a Crowded Marketplace, London 2009.
Murdoch, A. (2003). Komunikowanie w kryzysie. Jak ratować wizerunek firmy, Poltext, Warszawa
Pease, A. i B. (2014).Mowa ciała, Rebis, Poznań 2014
Trzeciak, S. (2015). Wizerunek publiczny w internecie. Kim jesteś w sieci? Helion, Gliwice
Wojtaszczyk, K., Maszewski, F. (2014). Różnorodność metod zarządzania marką osobistą, [w:] M. Stor, A. Fornalczyk (red.), Sukces w zarządzaniu kadrami. Różnorodność w zarządzaniu kapitałem ludzkim – podejścia, metody, narzędzia. Problemy zarządczo-psychologiczne, Wrocław
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: