Zachowania polityczne WF-PS-N-KZP
Wybrane zagadnienia:
1. Orientacje polityczne jako busole w percepcji człowieka – lewica vs prawica
2. Ideologie i ich znaczenie w postrzeganiu rzeczywistości
3. Głosowanie portfelowe, problemowe - czy człowiek jest istotą racjonalną?
4. Identyfikacja polityczna a tożsamość społeczna
5. Personalizacja polityki - osobowość polityka a obywatela
6. Podsumowanie - planowanie strategii politycznych. Kultura polityczna, wartości
7. Podejmowanie decyzji wyborczej – perspektywa jednostki
8. Podejmowanie decyzji przez polityków, centrum rządu – analizy, ocena skutków regulacji - uwarunkowania społeczne, zarządzanie projektowe
9. Psychologia konfliktów politycznych, ruchy społeczne, polityka protestu, terroryzm, negocjacje.
10. Marketing polityczny - perspektywa psychologiczna (psych reklamy i twórczości)
11. Sondaże a wyniki wyborcze, badania w polityce
12. Wizerunek w polityce
13. Mechanizmy wpływu społecznego
14. Komunikacja polityczna, nowe media - perspektywa psychologii społecznej
15. Podsumowanie, etyka w polityce
Na każde zajęcia studenci zapoznają się z lekturą. Przygotowują poza zajęciami koncepcję strategię dla wybranej partii politycznej (w ramach określonej liczby punktów ECTS..
|
W cyklu 2025/26_Z:
Wybrane zagadnienia: 1. Orientacje polityczne jako busole w percepcji człowieka – lewica vs prawica |
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
W01 teorie naukowe z zakresu zachowań politycznych
W02 właściwości i kierunki rozwoju narzędzi w psychologii politycznej
W03 zaawansowaną metodologię badań stosowanych w zachowaniach politycznych
K03 Odpowiedzialnego pełnienia roli osoby zajmującej się psychologią polityczną, przy zachowaniu zasad etycznych, rozwijając dorobek zawodu
Kryteria oceniania
Wynik testu jednokrotnego wyboru.
Literatura
Converse, P.E. (1964). The nature of belief systems in mass publics. In D. E. Apter (Ed.), Ideology and discontent (s. 206-261). London, Free Press of Glenco
Cwalina, W., Falkowski, A. (2005). Marketing polityczny: Perspektywa Psychologiczna. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
Dalton, R.J., Klingemann H.-D. (2010). Zachowania polityczne. Warszawa: PWN
Edelman, M. (1964). The Symbolic Uses of Politcs. University of Illinois Press.
Heywood, A. (1997). Ideologie polityczne. Warszawa: PWN
Maliszewski, N.E. (2008).Jak zaprogramować wyborcę. Warszawa: Difin.
Maliszewski, NE (2025). Osonowość w polityce. Warszawa: Wydnawnictwo UKSW
Markowski, R., Cześnik, M., Kotnarowski, M. (2015). Demokracja, gospodarka, polityka. Warszawa: Scholar
|
W cyklu 2025/26_Z:
Literatura obowiązkowa Dalton, R.J., Klingemann H.-D. (2010). Zachowania polityczne. Warszawa: PWN Maliszewski, NE (2025). Osobowość w polityce. Warszawa: Wydnawnictwo UKSW Liteatura dodatkowa Heywood, A. (1997). Ideologie polityczne. Warszawa: PWN Maliszewski, N.E. (2008).Jak zaprogramować wyborcę. Warszawa: Difin. Markowski, R., Cześnik, M., Kotnarowski, M. (2015). Demokracja, gospodarka, polityka. Warszawa: Scholar |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: