Zachowania polityczne WF-PS-N-KZP
Wybrane zagadnienia:
1. Orientacje polityczne – lewica vs prawica
2. Ideologie
3. Głosowanie portfelowe, problemowe
4. Identyfikacja polityczna, wizerunki partii
5. Personalizacja polityki
6. Kultura polityczna, wartości
7. Podejmowanie decyzji wyborczej – perspektywa jednostki
8. Podejmowanie decyzji przez polityków, ocena skutków regulacji - uwarunkowania społeczne
9. Ruchy społeczne, polityka protestu
10. Terroryzm
11. Marketing polityczny - perspektywa psychologiczna
12. Sondaże a wyniki wyborcze, badania w polityce
13. Wizerunek w polityce
14. Mechanizmy wpływu społecznego
15. Komunikacja polityczna, nowe media - perspektywa psychologii społecznej
W cyklu 2024/25_Z:
1. Orientacje polityczne – lewica vs prawica 2. Ideologie 3. Głosowanie portfelowe, problemowe 4. Identyfikacja polityczna, wizerunki partii 5. Personalizacja polityki 6. Kultura polityczna, wartości 7. Podejmowanie decyzji wyborczej – perspektywa jednostki 8. Podejmowanie decyzji przez polityków, ocena skutków regulacji - uwarunkowania społeczne 9. Ruchy społeczne, polityka protestu 10. Terroryzm 11. Marketing polityczny - perspektywa psychologiczna 12. Sondaże a wyniki wyborcze, badania w polityce 13. Wizerunek w polityce 14. Mechanizmy wpływu społecznego 15. Komunikacja polityczna, nowe media - perspektywa psychologii społecznej |
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
W01 teorie naukowe z zakresu zachowań politycznych
W02 właściwości i kierunki rozwoju narzędzi w psychologii politycznej
W03 zaawansowaną metodologię badań stosowanych w zachowaniach politycznych
K03 Odpowiedzialnego pełnienia roli osoby zajmującej się psychologią polityczną, przy zachowaniu zasad etycznych, rozwijając dorobek zawodu
Kryteria oceniania
Test jednokrotnego wyboru
Literatura
Converse, P.E. (1964). The nature of belief systems in mass publics. In D. E. Apter (Ed.), Ideology and discontent (s. 206-261). London, Free Press of Glenco
Cwalina, W., Falkowski, A. (2005). Marketing polityczny: Perspektywa Psychologiczna. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
Dalton, R.J., Klingemann H.-D. (2010). Zachowania polityczne. Warszawa: PWN
Edelman, M. (1964). The Symbolic Uses of Politcs. University of Illinois Press.
Heywood, A. (1997). Ideologie polityczne. Warszawa: PWN
Maliszewski, N.E. (2008).Jak zaprogramować wyborcę. Warszawa: Difin.
Markowski, R., Cześnik, M., Kotnarowski, M. (2015). Demokracja, gospodarka, polityka. Warszawa: Scholar
W cyklu 2024/25_Z:
Converse, P.E. (1964). The nature of belief systems in mass publics. In D. E. Apter (Ed.), Ideology and discontent (s. 206-261). London, Free Press of Glenco Cwalina, W., Falkowski, A. (2005). Marketing polityczny: Perspektywa Psychologiczna. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. Dalton, R.J., Klingemann H.-D. (2010). Zachowania polityczne. Warszawa: PWN Edelman, M. (1964). The Symbolic Uses of Politcs. University of Illinois Press. Heywood, A. (1997). Ideologie polityczne. Warszawa: PWN Maliszewski, N.E. (2008).Jak zaprogramować wyborcę. Warszawa: Difin. Markowski, R., Cześnik, M., Kotnarowski, M. (2015). Demokracja, gospodarka, polityka. Warszawa: Scholar |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: