Konwersatorium: Przygotowanie do prowadzenia badań oraz pisania tekstów naukowych WF-PS-N-KPDB
Konwersatorium „Przygotowanie do prowadzenia badań oraz pisania tekstów naukowych” jest przedmiotem dotyczącym naukowego oblicza psychologii. Głównym celem zajęć jest przygotowanie studentów do prowadzenie badań a dalej pisanie tekstów naukowych w oparciu o reguły metodologiczne, etykę, możliwości statystycznej obróbki danych, ale też najnowsze trendy w psychologii i światowy poziom obecnie prowadzonych badań. Konwersatorium przeprowadzi studentów przez wszystkie etapy procesu badawczego z perspektywy celów psychologii jako nauki, możliwości realizacji, ale też możliwości włączenia się w obecną na świecie dyskusje nad badanymi zjawiskami. Studenci poznają strukturę publikacji naukowej, dowiedzą się, co jest kluczowe w przekazywaniu informacji oraz krytycznie zanalizują kluczowe publikacje naukowe. Zwieńczeniem zajęć będzie przedstawienie prac studentów, nad którymi będą pracować przez cały semestr metodą projektu (systematyczne opracowywanie kolejnych kawałków swojego projektu).
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2020/21_Z: | W cyklu 2019/20_Z: | W cyklu 2019/20_L: |
Efekty kształcenia
-Wiedza: Student posiada wiedzę o etapach procesu badawczego, zasadach etycznych prowadzenia badań naukowych i pisania tekstów naukowych, różnych źródłach literatury naukowej, sposobach prezentowania wyników, metodach oceny istotności czasopisma naukowego, czy specyfice tekstu naukowego.
-Umiejętności: Student umie szuiać literatury, dobierać metod badania do problemu badawczego, pisać teksty naukowe zgodnie ze standardami APA, promować wyniki swoich badań.
-Kompetencje: Student gotowy jest do samodzielnego poszerzania wiedzy, projektowani i prowadzenia własnych badań oraz pisania tekstu naukowego na ich podstawie.
Wyliczenie punktów ECTS: 1 ects - uczestnictwo w zajęciach; 1 ECTS - przygotowywanie projektu
Kryteria oceniania
Zaliczenie przedmiotu i ocenienie nastąpi w oparciu o systematyczną pracę na zajęciach oraz przygotowane przez studentów projekty.
Warunkiem uzyskania oceny pozytywnej jest uczestniczenie w zajęciach oraz przygotowanie projektu.
Maksymalnie można zdobyć 10 punktów za aktywność. Jeden punkt za aktywność zdobywa się poprzez aktywność na jednych zajęciach.
Aktywność na zajęciach to 50% oceny końcowej.
Prezentacja opracowanego projektu to 50% oceny końcowej.
Ocena 3 - Student zdobył 6 punktów za aktywność oraz przygotował projekt z bardzo duża liczbą błędów formalnych
Ocena 3,5 - Student zdobył 7 punktów za aktywność oraz przygotował projekt z błędami formalnych
Ocena 4 - Student zdobył 8 punktów za aktywność oraz przygotował projekt z niewielką liczbą błędów formalnych
Ocena 4,5 - Student zdobył 9 punktów za aktywność oraz przygotował projekt bez błędów formalnych
Ocena 5 - Student zdobył 10 punktów za aktywność oraz przygotował projekt bez błędów formalnych
Literatura
Harasimczuk,J., Cieciuch, J. (2012). Podstawowe standardy edytorskie naukowych tekstów psychologicznych w języku polskim na podstawie reguł APA. Liberi Libri
American Psychological Association. (2020). Publication Manual of the American Psychological Association, Seventh Edition. APA.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: