Kultura i techniki studiowania WF-PS-N-KITS
Celem zajęć jest wyposażenie studentów I roku w umiejętności i wiedzę, które stanowią podstawę efektywnego studiowania. Chodzi przede wszystkim o to, aby: (1) studenci orientowali się w strukturze macierzystego uniwersytetu, znali tytuły, stopnie naukowe, imiona i nazwiska władz uczelni (Rektora i Prorektorów, Dziekana i Prodziekanów, Dyrektora Instytutu i jego zastępców); (2) aby świadomie korzystali ze swoich praw i wywiązywali się ze swoich obowiązków określonych w Regulaminie studiów UKSW; (3) aby potrafili w odpowiedni sposób komunikować się ze swoimi nauczycielami akademickimi i władzami uczelni, zarówno w codziennych kontaktach, jak i w korespondencji (e-mail, podania itp.); (4) aby potrafili samodzielnie i efektywnie wyszukać odpowiednią literaturę, sporządzić notatkę, przygotować się do zajęć i egzaminów.
E-Learning
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza: Student orientuje się w strukturze uniwersytetu, wie kto i jakie funkcje pełni we władzach uczelni, wydziału i instytutu. Zna regulamin studiów UKSW i zasady poprawnej komunikacji z nauczycielami akademickimi. Zna podstawowe techniki samodzielnego i efektywnego uczenia się, przygotowania do zajęć i prezentowania zgromadzonej wiedzy.
Umiejętności: Student potrafi poprawnie sformułować oficjalne pisma i podania, a także potrafi komunikować się zarówno z władzami uczelni, jak i nauczycielami akademickimi. Potrafi stosować odpowiednie dla siebie techniki efektywnego uczenia się, przygotowania do zajęć i prezentowania zgromadzonej wiedzy.
Kompetencje: Jest w stanie samodzielnie, efektywnie i według obowiązujących zasad funkcjonować we wspólnocie uczelni.
Kryteria oceniania
Podstawową metodą oceniania jest egzamin w formie testu. Innym ważnym składnikiem oceny jest obecność i aktywność podczas zajęć.
Literatura
Ważne strony internetowe i linki:
www.uksw.edu.pl, www.wfch.edu.pl, www.psychologia.wfch.uksw.edu.pl
W szczególności:
Poradnik studenta I roku: https://uksw.edu.pl/pl/poradnik-studenta-i-roku;
Regulamin studiów: https://uksw.edu.pl/images/studenci/Regulamin-studiw-w-UKSW.pdf;
Informacje o planach zajęć, terminach dyżurów nauczycieli akademickich itd.: https://usosweb.uksw.edu.pl/kontroler.php?_action=actionx:news/default();
Kalendarz akademicki: https://uksw.edu.pl/pl/component/content/article/2-uncategorised/602-kalendarz-akademicki-16-17?Itemid=363;
Literatura:
Carmine, G. (2016). Mów jak TED. 9 sposobów na dobrą prezentację według wybitnych mówców. Warszawa: Buchmann.
Carmine, G. (2018). Steve Jobs. Sztuka prezentacji. Kraków: Znak.
Covey, S. R. (2018). Wielkość wewnętrzna. Poznań: Rebis.
Dan, R. (2018). Pokaż, opowiedz i zainteresuj. Jak przygotować i przeprowadzić niezwykłą prezentację. Wydawnictwo OnePress.
Fry, R. (2016). Jak się uczyć. Poznań: Rebis.
Greenberg, M. (2018). Mózg odporny na stres. Poznań: Rebis.
Joseph, S. (2017). Autentyczność. Poznań: Rebis.
Lowe, T. (2013). Zmotywuj się! Poznań: Rebis.
Minge, K., Minge, N. (2017). Jak uczyć się szybciej i skuteczniej. Warszawa: Edgard.
Mukoid, E. (2017). Książka dla Ciebie. Kim jesteś i dokąd zmierzasz. Poznań: Rebis.
Pease, A., Pease, B. (2017). Odpowiedź. Jak przejąć kontrolę nad własnym życiem i stać się tym, kim pragniesz być. Poznań: Rebis.
Praca zbiorowa. (2016). Techniki uczenia się. Jak efektywnie przyswajać wiedzę. Konstancin-Jeziorna: Rea.
Rock, D. (2019). Twój mózg w działaniu. Poznań: Rebis.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: