WM: Antynomie zarządzania zasobami ludzkimi (HR) WF-PS-N-AZZ
1. ORGANIZACJA JAKO UKŁAD TRANSAKCJI INTERPERSONALNYCH
1.1. Charakterystyka zachowania prganizacyjnego
1.1.1. Teorie konfliktu ról organizacyjnych
1.1.2. Teoria obszarów organizacji M. Leitera generujących zachowania
organizacyjne
1.1.3. Wielowymiarowy model dopoasowania suplementarnego i
komplementarnego: jednostka – organizacja Amy L. Kristof
1.2. Badanie zachowań organizacyjnych
2. STRUKTURA ORGANIZACJI
2.1. Uniwersalny model struktury organizacji
2.2. Funkcjonalne modele struktury organizacji
3. JEDNOSTKOWE ZASOBY LUDZKIE W ORGANIZACJI
3.1. Czynniki biograficzno-profesjonalne jako zasób organizacyjny
3.2. Czynniki psychologiczne jako zasób organizacyjny
3.3. Miejsce kierownika w strukturze organizacyjnek
4. WŁAŚCIWOŚCI GRUPY ZADANIOWEJ JAKO ZASOBY ORGANIZACYJNE
5. SYSTEMOWE ZASOBY ORGANIZACJI
5.1. Kultura organizacyjna
5.2. Polityka organizacyjna wykorzystania zasobów ludzkich
6. STRES ORGANIZACYJNY
6.1. Przyczyny stresu organizacyjnego
6.2. Skutki stresu organizacyjnego
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Opanowanie umiejętności korzystania z literatury przedmiotu.
Wiedza:
EK 1; student zna podstawową terminologię z psychologii zarządzania,
EK 2; student ma uporządkowaną znajomość podstawowych zagadnień z psychologii zarządzania,
EK 3; student posiada wiedzę na temat najważniejszych dyskusji prowadzonych na gruncie psychologii zarządzania.
Umiejętności:
EK 4; student potrafi analizować, streszczać i prezentować tekst z zakresu psychologii zarządzania,
EK 5; student formułuje w mowie i na piśmie zagadnienia naukowe z zakresu psychologii zarządzania,
EK 6; student znajduje i wykorzystuje rzetelne źródła informacji z zakresu psychologii zarządzania.
Kompetencje:
EK 7; student potrafi zaplanować i zorganizować indywidualną pracę mającą na celu zrealizowanie zadania badawczego i przyswojenie treści z zakresu psychologii zarządzania,
EK 8; student aktywnie angażuje się w przebieg prowadzonych zajęć biorąc udział w dyskusjach, formułując własne wypowiedzi oraz konstruktywne uwagi krytyczne.
ECTS [1 ECTS = 30(25) godz.]:
udział w wykładzie: 30 godz.
udział w ćwiczeniach: 30 godz.
przygotowanie do ćwiczeń: 30 godz.
przygotowanie referatu: 15 godz.
przygotowanie do kolokwium i egzaminu: 45 godz.
suma godzin: 150 [150/30(25)=5]
liczba ECTS: 5
Kryteria oceniania
Metody dydaktyczne: Wykład i prezentacje
Metoda oceniania: Praca pisemna / egzamin. Obecność podczas wykładów obowiązkowa. Szczegóły podane w konkretnych grupach zajęciowych w określonych cyklach dydaktycznych.
Kryteria oceny:
Ocena bardzo dobra: student bardzo dobrze zna podstawową terminologię z psychologii zarządzania; student ma w sposób bardzo dobry uporządkowaną znajomość podstawowych zagadnień z psychologii zarządzania; student posiada szeroką wiedzę na temat najważniejszych dyskusji prowadzonych na gruncie psychologii zarządzania. student bardzo dobrze potrafi analizować, streszczać i prezentować tekst z zakresu psychologii zarządzania,student bardzo dobrze formułuje w mowie i na piśmie zagadnienia filozoficzne z zakresu psychologii zarządzania, student bardzo dobrze znajduje i wykorzystuje rzetelne źródła informacji z zakresu psychologii zarządzania. student bardzo dobrze potrafi zaplanować i zorganizować indywidualną pracę mającą na celu zrealizowanie zadania badawczego i przyswojenie treści z zakresu psychologii zarządzania. student aktywnie angażuje się w przebieg prowadzonych zajęć biorąc udział w dyskusjach, formułując własne wypowiedzi oraz konstruktywne uwagi krytyczne.
Ocena dobra: student dobrze zna podstawową terminologię z psychologii zarządzania; student ma w sposób dobry uporządkowaną znajomość podstawowych zagadnień z psychologii zarządzania; student posiada wiedzę na temat najważniejszych dyskusji prowadzonych na gruncie psychologii zarządzania. student dobrze potrafi analizować, streszczać i prezentować tekst z zakresu psychologii zarządzania,student dobrze formułuje w mowie i na piśmie zagadnienia filozoficzne z zakresu psychologii zarządzania, student dobrze znajduje i wykorzystuje rzetelne źródła informacji z zakresu psychologii zarządzania. student dobrze potrafi zaplanować i zorganizować indywidualną pracę mającą na celu zrealizowanie zadania badawczego i przyswojenie treści z zakresu psychologii zarządzania. student angażuje się w przebieg prowadzonych zajęć biorąc udział w dyskusjach, formułując własne wypowiedzi oraz konstruktywne uwagi krytyczne.
Ocena dostateczna: student zna podstawową terminologię z psychologii zarządzania; student ma uporządkowaną znajomość podstawowych zagadnień z psychologii zarządzania; student posiada wiedzę na temat najważniejszych dyskusji prowadzonych na gruncie psychologii zarządzania. student potrafi analizować, streszczać i prezentować tekst z zakresu psychologii zarządzania,student formułuje w mowie i na piśmie zagadnienia filozoficzne z zakresu psychologii zarządzania, student znajduje i wykorzystuje rzetelne źródła informacji z zakresu psychologii zarządzania. student potrafi zaplanować i zorganizować indywidualną pracę mającą na celu zrealizowanie zadania badawczego i przyswojenie treści z zakresu psychologii zarządzania. student angażuje się w przebieg prowadzonych zajęć biorąc udział w dyskusjach, formułując własne wypowiedzi oraz konstruktywne uwagi krytyczne.
Ocena niedostateczna: student nie zna podstawowej terminologię z psychologii zarządzania; student nie ma uporządkowanej znajomości podstawowych zagadnień z psychologii zarządzania; student nie posiada wiedzy na temat najważniejszych dyskusji prowadzonych na gruncie psychologii zarządzania. student nie potrafi analizować, streszczać i prezentować tekst z zakresu psychologii zarządzania,student nie formułuje w mowie i na piśmie zagadnienia filozoficzne z zakresu psychologii zarządzania, student nie znajduje i nie wykorzystuje źródeł informacji z zakresu psychologii zarządzania. student nie potrafi zaplanować i zorganizować indywidualną pracę mającą na celu zrealizowanie zadania badawczego i przyswojenie treści z zakresu psychologii zarządzania. student nie angażuje się w przebieg prowadzonych zajęć biorąc udział w dyskusjach, nie formułując własnych wypowiedzi oraz konstruktywnych uwagi krytyczne.
Praktyki zawodowe
N/d
Literatura
Jan F. Terelak (2011). "Człowiek w sytuacji pracy w okresie ponowoczesnośc". Część II. Warszawa: Wyd. UKSW.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: