Human development at different stages of life - main changes and possible forms of support WF-PS-HDDS-ER
Tematyka wykładów:
1. Wprowadzenie do tematyki psychologii rozwoju człowieka.
2. Podstawowe teorie rozwoju człowieka.
3. Okres prenatalny.
4. Wczesne dzieciństwo - wiek niemowlęcy i poniemowlęcy.
5. Średnie dzieciństwo/wiek przedszkolny.
6. Późne dzieciństwo/młodszy wiek szkolny.
7-8. Adolescencja.
9. Wczesna dorosłość.
10. Średnia dorosłość.
11. Późna dorosłość.
12-14. Wybrane formy wspomagania rozwoju człowieka.
15. Podsumowanie materiału.
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2024/25_L: | W cyklu 2023/24_L: |
Efekty kształcenia
Wiedza:
- Student rozumie specyfikę psychologii rozwoju człowieka oraz formy wspierania
- Student rozróżnia główne teorie rozwoju człowieka i definiuje podstawowe pojęcia
- Student posiada wiedzę na temat różnych koncepcji i teorii z zakresu psychologii rozwoju człowieka, umie je identyfikować
Umiejętności:
- Student klasyfikuje prawidłowości wpisane w harmonijny rozwój człowieka
- Student samodzielnie opisuje dany obszar rozwoju człowieka z perspektywy poznanych teorii
Kompetencje
- Student ma świadomość konieczności uwzględniania przy doborze metod specyfiki potrzeb diagnostycznych oraz uwarunkowań społecznych i kulturowych
- Student zdaje sobie sprawę z istoty prowadzenia badań naukowych bądź diagnozy zgodnie z zasadami etyki
Opis ECTS:
udział w wykładzie - 30 godz.
przygotowanie się do zajęć - 50 godz.
zapoznanie się z literaturą - 40 godz.
konsultacje - 10 godz.
przygotowanie się do egzaminu i prezentacji - 50 godz.
Suma godzin: 180 [180/30=6]
liczba ECTS: 6
Kryteria oceniania
Metoda oceniania:
Egzamin pisemny w formie testu (50%) oraz prezentacja zaliczeniowa (50%).
Kryteria oceniania:
na ocenę 5 (bdb): student bardzo dobrze zna i rozumie rolę procesów psychologicznych oraz kierunki ich rozwoju; bardzo dobrze orientuje się w formach wspierania funkcjonowania psycho-społecznego dzieci, młodzieży oraz dorosłych
na ocenę 4 (db): student dobrze zna i rozumie rolę procesów psychicznych oraz kierunki ich rozwoju; dobrze orientuje się w formach wspierania funkcjonowania psycho-społecznego dzieci, młodzieży oraz dorosłych
na ocenę 3 (dst): student w wystarczającym stopniu zna i rozumie rolę procesów psychicznych oraz kierunki ich rozwoju; w stopniu zadowalającym orientuje się w formach wspierania funkcjonowania psycho-społecznego dzieci, młodzieży oraz dorosłych
na ocenę 2 (ndst.): student nie ma wystarczającej wiedzy na temat roli procesów psychicznych oraz kierunków ich rozwoju; nie orientuje się w formach wspierania funkcjonowania psycho-społecznego dzieci, młodzieży oraz dorosłych
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy.
Literatura
Literatura zostanie podana podczas zajęć.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: