Biases in judgment and decision-making WF-PS-BJD-ER
Celem wykładu jest poszerzenie wiedzy studentów na temat paradygmatów i modeli teoretycznych poznania. Oczekuje się, że studenci zyskają dobre zrozumienie natury naukowego (eksperymentalnego) dociekania mechanizmów poznawczych leżących u podstaw obserwowanych zjawisk. Dodatkowym celem jest wzbogacenie zasobu słownictwa studentów o angielskie terminy z zakresu psychologii oceniania i podejmowania decyzji.
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
W cyklu 2023/24_Z: ECTS: 6 pkt
30 godzin - uczestnictwo w zajęciach (1p)
50 godzin - lektury (2 p)
80 godzin - przygotowanie do egzaminu (3 p) | W cyklu 2024/25_Z: ECTS: 6 pkt
30 godzin - uczestnictwo w zajęciach (1p)
25 godzin - lektury (1 p)
25 godzin - przyswojenie angielskich terminów (1 p)
75 godzin - przygotowanie do egzaminu (3 p) |
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023/24_Z: | W cyklu 2024/25_Z: |
Efekty kształcenia
W1 - Student zna i rozumie, na czym polega specyfika ujęcia zniekształceń poznawczych z perspektywy psychologii eksperymentalnej.
W2 - Student zna i rozumie, na czym polega oraz jak powinna przebiegać analiza procesów poznawczych prowadzących do zniekształceń oceniania i podejmowania decyzji.
K1 - Student jest gotów do samodzielnego uzupełniania wiedzy i umiejętności w świetle nowych doniesień z badań nad ocenianiem i podejmowaniem decyzji.
U1 - Rozumie i posługuje się specjalistyczną terminologią w języku angielskim z zakresu psychologii poznawczej.
Kryteria oceniania
Na ocenę bardzo dobrą:
Student wykazuje się szczegółową wiedzą na temat eksperymentalnych badań poszczególnych zniekształceń poznawczych (W1)
Student potrafi wymienić, zinterpretować i porównać różne teoretyczne wyjaśnienia przebiegu procesów poznawczych prowadzących do zniekształceń oceniania i podejmowania decyzji. (W2)
Student jest gotów do samodzielnego uzupełniania wiedzy na podstawie literatury dotyczącej badań nad ocenianiem i podejmowaniem decyzji (K1)
Student poprawnie posługuje się zróżnicowaną specjalistyczną terminologią w języku angielskim z zakresu psychologii poznawczej (U1)
Na ocenę dobrą:
Student wykazuje się wiedzą na temat eksperymentalnych badań zniekształceń poznawczych (W1)
Student potrafi wymienić i zinterpretować główne teoretyczne wyjaśnienia przebiegu procesów poznawczych prowadzących do zniekształceń oceniania i podejmowania decyzji. (W2)
Student jest gotów do samodzielnego uzupełniania wiedzy na podstawie dostępnej literatury nad ocenianiem i podejmowaniem decyzji (K1)
Student poprawnie posługuje się specjalistyczną terminologią w języku angielskim z zakresu psychologii poznawczej (U1)
Na ocenę dostateczną:
Student wykazuje się podstawową wiedzą na temat eksperymentalnych badań zniekształceń poznawczych (W1)
Student potrafi wymienić główne teoretyczne wyjaśnienia przebiegu procesów poznawczych prowadzących do zniekształceń oceniania i podejmowania decyzji. (W2)
Student jest gotów do uzupełniania wiedzy na podstawie wskazanej mu literatury dotyczącej badań nad ocenianiem i podejmowaniem decyzji (K1)
Student poprawnie posługuje się podstawową terminologią w języku angielskim z zakresu psychologii poznawczej (U1)
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: