KN: Emisja głosu WF-PED-MGŁ
1. Uświadomienie sobie potrzeby pracy nad głosem
2.Poznanie budowy i funkcjonowania układu oddechowego, fonacyjnego i artykulacyjnego
3. Higiena pracy głosem
4.Ćwiczenia praktyczne mające na celu wypracowanie prawidłowej techniki tworzenia głosu
5.Elementy autoprezentacji
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA
1. Student opisuje budowę układu oddechowego, fonacyjnego i artykulacyjnego
2. rozpoznaje stany napięcia mięśniowego w swoim ciele
3. objaśnia, jak powstaje głos
UMIEJĘTNOŚCI
1. Student dobiera odpowiednie ćwiczenia rozluźniające do swoich aktualnych potrzeb
2. posługuje się świadomie głosem
KOMPETENCJE
1. Student troszczy się o poprawną artykulację
2. dba o piękno języka ojczystego
3. postępuje zgodnie z zasadami higieny głosu
ECTS
udział w ćwiczeniach - 30 godz
przygotowanie do ćwiczeń 15 godz
przygotowanie do zaliczenia 15 godz
nakład pracy studenta w godz. 60
PUNKTY ECTS- 2
Kryteria oceniania
Na zajęciach wymagany jest strój sportowy, buty na cienkiej podeszwie lub druga para skarpet oraz karimata.
Na ocenę końcową składają się:
1. ocena za obecność
15 obecności - 5
14 obecności - 4.5
13 obecności - 4
12 obecności 3
11-0 obecności 2
2. ocena za przygotowanie do zajęć i aktywność na zajęciach
3. ocena za prezentację tekstu wskazanego przez prowadzącą zajęcia
Literatura
1. Tarasiewicz B. Mówię i śpiewam świadomie. Podręcznik do nauki emisji głosu, Kraków 2003
2. Sipowicz J. Ja i mój głos, Wyd. Poligraf 2009
3. Oczkoś M. Sztuka poprawnej wymowy czyli o bełkotaniu i faflunieniu, Wyd. RM 2007
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: