Kształtowanie charakteru na podstawie programu profilaktycznego „Młodzież na rozdrożu”. WF-P-PSRIIPU-KCP
Celem zajęć jest ukazanie możliwości pomocy młodym ludziom w świadomym wyborze zdrowego stylu życia i zadowolenia z relacji z innymi ludźmi oraz zdobywanie praktycznych umiejętności, które pozwolą oprzeć się presji środowiskowej i pomogą w asertywnym odmawianiu i unikanie szkodliwych zachowań
W trakcie zajęć podjęte zostaną zagadnienia związane z szerzej pojętym zdrowiem człowieka (emocjonalnym, umysłowym, społecznym, fizycznym, duchowym). Zwrócona będzie również uwaga na wyjątkowość i niepowtarzalność każdego człowieka. Uwzględnione będą również kwestie związane ze złożonością jednostki, wielowymiarowością tworzących ją struktur osobowościowych, a także wzajemną zależnością poszczególnych struktur. Uwzględnione będą również zagadnienia dotyczące budowania prawidłowych relacji interpersonalnych oraz dokonywania właściwych wyborów w sytuacjach trudnych. W kwestiach związanych z kształtowaniem charakteru zwrócona będzie uwaga na takie cechy jak: odpowiedzialność, szacunek, zaufanie, odwaga, uczciwość, sprawiedliwość, troskliwość.
Uczestnicy zajęć poznają także Praktyczne umiejętności życiowe, takie jak: Umiejętność podejmowania właściwych decyzji, Ustalanie norm – jako pomoc w wyznaczaniu granic (zasady w domu, w klasie szkolnej), konkretne wskazówki chroniące przed niepożądanymi zachowaniami, strategia związane z asertywnym odmawianiem.
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Uczestnicy warsztatu będą potrafili pomocy młodym ludziom w świadomym wyborze zdrowego stylu życia i zadowolenia z relacji z innymi ludźmi oraz zdobyć praktycznych umiejętności, które pozwolą oprzeć się presji środowiskowej i pomogą w asertywnym odmawianiu i unikanie szkodliwych zachowań
Nabęda ponadto praktyczne umiejętności związane z budowaniem prawidłowych relacji interpersonalnych oraz dokonywaniem właściwych wyborów w sytuacjach trudnych.
Kryteria oceniania
Uczestniczenie przynajmniej w 80% zajęć warsztatowych
Literatura
M. L. Ball. , J.A. Cerullo ,Młodzież na Rozdrożu” -kształtowanie charakteru i praktyczne umiejętności życiowe -podręcznik szkoleniowy, Wyd. New Life World Aid, Inc., 2002
Wychować charakter, red. A. Piątkowska, K. Stępień, Fundacja Servire Veritati, Instytut
Edukacji Narodowej, Lublin 2005
Szkoła charakterów, poradnik dla nauczycieli, red. K. Stępień, A. Zalewska Fundacja Servire Veritati Instytut Edukacji Narodowej, Lublin 2008
D. Zalewski, Wychować człowieka szlachetnego, Fundacja Servire Veritati Instytut Edukacji Narodowej, Lublin 2003
B. Hybels, Kim jesteś, gdy nikt nie patrzy, Wyd. Esprit Kraków 2006
J. Townsend, Granice w życiu nastolatków, Wyd. Koinonia, Ustroń 2006
M. Seed, Dziecko niczyje,Wyd. Promic 2013
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: