Zrównoważony rozwój - wnioski aplikacyjne WF-OB-ZRWA
Zajęcia mają charakter warsztatowy. W pierwszej ich części uczestnicy zapoznają się ze źródłami finansowania ochrony środowiska oraz projektów z zakresu zrównoważonego rozwoju. Przedstawione zostaną procedury aplikacji wniosków, tj. instrukcja wypełniania wniosku o dofinansowanie projektu, metodologia tworzenia projektu, itd. Druga część zajęć o charakterze praktycznym, będzie polegać na tworzeniu projektu w grupach. Na każdym etapie przygotowywania wniosku studenci będą mieć możliwość konsultacji z ekspertem.
W cyklu 2021/22_Z:
Zajęcia mają charakter warsztatowy. W pierwszej ich części uczestnicy zapoznają się ze źródłami finansowania ochrony środowiska oraz projektów z zakresu zrównoważonego rozwoju. Przedstawione zostaną procedury aplikacji wniosków, tj. instrukcja wypełniania wniosku o dofinansowanie projektu, metodologia tworzenia projektu, itd. Druga część zajęć o charakterze praktycznym, będzie polegać na tworzeniu projektu w grupach. Na każdym etapie przygotowywania wniosku studenci będą mieć możliwość konsultacji z ekspertem. |
E-Learning
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza: student potrafi wskazać na zależności i wyjaśnić wkład poszczególnych dyscyplin naukowych w politykę zrównoważonego rozwoju. Ponadto zna kluczowe dokumenty prawne i mechanizmy finansowe zrównoważonego rozwoju (w odniesieniu do ochrony środowiska i edukacji) na poziomie międzynarodowym, UE oraz krajowym.
Umiejętności: student posiada umiejętności wykorzystywania instrumentów finansowych i prawnych, służących ochronie środowiska oraz realizacji celów zrównoważonego rozwoju.
ECTS [1 ECTS=30(25) godz.]:
udział w zajęciach stacjonarnych/on-line: 30 godz.
Indywidualna analiza materiałów: 20 godz.
Przygotowanie projektu: 30 godz.
Konsultacje/konsultacje on-line: 10 godz.
suma godzin: 90 [90/30(25)=3]
Kryteria oceniania
Wiedza:
- na ocenę 2 (ndst.): student nie dostrzega znaczenia poszczególnych dyscyplin naukowych w kształtowaniu polityki zrównoważonego rozwoju. Nie potrafi wymienić i omówić kluczowych mechanizmów finansowania przedsięwzięć z zakresu ochrony środowiska i zrównoważonego rozwoju.
- na ocenę 3 (dst): student dostrzega wpływ poszczególnych dyscyplin naukowych na politykę zrównoważonego rozwoju, nie postrzega jednak systemowej relacji dyscyplin naukowych. W umiarkowanym stopniu potrafi wymienić i omówić kluczowe mechanizmy finansowania przedsięwzięć z zakresu ochrony środowiska i zrównoważonego rozwoju.
- na ocenę 4 (db): student dobrze orientuje się w polityce zrównoważonego rozwoju, dostrzega relację pomiędzy wydarzeniami międzynarodowymi a procesem zarządzania rozwojem w Polsce; dostrzega wpływ poszczególnych dyscyplin naukowych na politykę zrównoważonego rozwoju; dobrze zna, potrafi wymienić i omówić kluczowe mechanizmy finansowania przedsięwzięć z zakresu ochrony środowiska i zrównoważonego rozwoju.
- na ocenę 5 (bdb): student bardzo dobrze orientuje się w polityce zrównoważonego rozwoju, dostrzega relację pomiędzy wydarzeniami międzynarodowymi a procesem zarządzania rozwojem w Polsce; dostrzega relacje systemowe dyscyplin naukowych zaangażowanych w kształtowanie polityki zrównoważonego rozwoju; bardzo dobrze zna, potrafi wymienić i omówić kluczowe mechanizmy finansowania przedsięwzięć z zakresu ochrony środowiska i zrównoważonego rozwoju.
Umiejętności:
- na ocenę 2 (ndst): student nie potrafi korzystać z instrumentów finansowych z zakresu ochrony środowiska i zrównoważonego rozwoju, nie potrafi przygotować wniosku aplikacyjnego.
- na ocenę 3 (dst): student dostatecznie orientuje się i korzysta z instrumentów finansowych z zakresu ochrony środowiska i zrównoważonego rozwoju, w umiarkowanym stopniu potrafi przygotować wniosek aplikacyjny.
- na ocenę 4 (db): student dobrze orientuje się i umiejętnie korzysta z instrumentów finansowych z zakresu ochrony środowiska i zrównoważonego rozwoju, potrafi przygotować wniosek aplikacyjny.
- na ocenę 5 (bdb): student bardzo dobrze orientuje się i korzysta z instrumentów finansowych z zakresu ochrony środowiska i zrównoważonego rozwoju, potrafi przygotować bardzo dobry wniosek aplikacyjny.
Zaliczenie przedmiotu: przygotowanie wniosku aplikacyjnego
Obecność na zajęciach jest obowiązkowa. Dopuszczalne są dwie nieobecności. Kolejne nieobecności skutkują obniżeniem oceny końcowej. Finalnie (wliczając dopuszczalne nieobecności) powyżej 3-4 nieobecności ocena końcowa obniżona zostanie o jeden stopień, powyżej 5-6 nieobecności - o dwa stopnie, powyżej 7 nieobecności - student nie otrzymuje zaliczenia z zajęć.
Literatura
Literatura podstawowa:
1. Agenda Zrównoważonego Rozwoju 2030.
2. Bukowski Z., Zrównoważony rozwój w systemie prawa, Toruń 2009.
3. Europa 2020- Strategia na rzecz inteligentnego i zrównoważonego rozwoju sprzyjającego włączeniu społecznemu
4. Nasza wspólna przyszłość: raport Światowej Komisji do Spraw Środowiska i Rozwoju, przeł. U. Grzelońska, E. Kolanowska, Warszawa 1991.
5. Strategia Zrównoważonego Rozwoju Polski do 2025 roku, Ministerstwo Środowiska, Warszawa 1999.
6. www.eog.gov.pl
7. www.nfosigw.gov.pl
8. www.sowa.efs.gov.pl
Literatura uzupełniająca:
1. Kożuch M., Zmiany w finansowaniu przedsięwzięć ochrony środowiska przyrodniczego w Polsce, „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie”, 2018; 1 (973): 61–78.
2. Barczak A., Kowalewska E., Źródła finansowania zadań z zakresu ochrony środowiska w Polsce –przegląd stosowanych rozwiązań, „Prawo Budżetowe Państwa i Samorządu”, 1(2)/2014: 37-58.
W cyklu 2021/22_Z:
Literatura podstawowa: Literatura uzupełniająca: |
Uwagi
W cyklu 2021/22_Z:
Brak wymagań wstępnych |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: