Wprowadzenie do badań terenowych WF-OB-WBT
Zajęcia mają przygotować studentów do prowadzenia samodzielnych obserwacji terenowych. Podczas zajęć prowadzone będą badania terenowe m.in. w trzech różnych typach ekosystemu. Na podstawie badań omawiane będą wybrane indeksy bioróżnorodności.
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
EK_1 – zna indeksy bioróżnorodności,
Umiejętności:
EK_2 – potrafi przygotować wyniki badań w postaci sprawozdań,
EK_3 – analizuje zebrane infomacie,
Kompetencje:
EK_4 - wykonuje samodzielnie podstawowy monitoring przyrodniczy,
ECTS:
udział w zajęciach - 30
przygotowanie do zajęć - 50
przygotowanie do zaliczenia - 40
SUMA GODZIN 120 [120 : 30 (25) = 4]
LICZBA ECTS - 4
Kryteria oceniania
Ocenie podlegają raporty końcowe przygotowane przez studenta.
Literatura
Krebs C., 1989, Ecological Methodology, HarperCollins, New York.
Krebs C., 1996, Ekologia. Eksperymentalna analiza rozmieszczenia i liczebności. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Sienkiewicz J. 2010. Koncepcje bioróżnorodności – ich wymiary i miary w świetle literatury. Ochrona Środowiska i Zasobów naturalnych nr 45: 7-29.
Simpson E., 1949, Measurement of diversity. „Nature”. 163.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: