Corporate Social Responsibility WF-OB-SUCSR
1. Wprowadzenie do CSR/ESG
2. Trzy wymiary CSR/ESG: środowiskowy
3. Trzy wymiary CSR/ESG: społeczny
4. Trzy wymiary CSR/ESG: etyka w organizacji
5. Wybrane standardy CSR/ESG
|
W cyklu 2024/25_Z:
1. Introduction to CSR - history and theoretical background; concepts, definitions, models. |
W cyklu 2025/26_Z:
1. Introduction to CSR/ESG |
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
W cyklu 2022/23_L: 1 ECTS = class participation
3. ECTS = research project | W cyklu 2024/25_Z: Participation in classes - 0,5 ECTS
Final project preparation - 3 ECTS
Literaturę reading - 0,5 ECTS
| W cyklu 2025/26_Z: Participation in classes - 0,5 ECTS
Final project preparation - 3 ECTS
Literaturę reading - 0,5 ECTS
|
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
OB1_W12 - Zna główne koncepcje etyczne, związane z wdrażaniem zasad CSR/ESG.
OB1_W13 - Zna koncepcje określające relacje człowieka ze środowiskiem w praktyce działania organizacji biznesowej czy społecznej.
OB1_U08 - Potrafi dostrzec problemy moralne w zjawiskach życia codziennego oraz prawidłowo określić wpływ na środowisko naturalne i społeczne.
OB1_U16 - Potrafi wyrazić swoją opinię na temat wpływu organizacji na środowisko naturalne i społeczne w języku angielskim na poziome B2. Potrafi trafnie argumentować i obronić swoje stanowisko.
Kryteria oceniania
Ocena końcowa z przedmiotu jest wypadkową oceny z prezentacji (70%) i aktywnego udziału w zajęciach (30%)
Aktywność studenta jest oceniana po każdych zajęciach poprzez przyznawanie punktu za aktywny udziału w dyskusji, w pracy nad studiami przypadku i eksperymentami myślowymi. Na koniec semestru liczba punktów jest sumowana. Studenci z najwyższą liczbą punktów dostają najwyższe oceny za aktywność.
Nieobecności nie są brane pod uwagę przy ocenie końcowej, niemniej każda nieobecność na zajęciach zmniejsza szanse na dostanie punktu za aktywność.
Prezentacja:
Przygotowanie prezentacji multimedialnej w formacie .pptx na temat raportu CSR/ESG z wybranej organizacji (biznesowej czy społecznej). Student jest oceniany za rzetelne przedstawienie tematu (40%) oraz za krytyczną analizę oraz ocenę zagadnienia w oparciu o matryce przekazaną w formie mailowej na początku semestru (60%).
Literatura
Obligatory reading:
1. Dzwonkowska D., CSR a reputacja firmy, https://kompendiumweiz.lazarski.pl/csr-a-reputacja-firmy/
2. Dzwonkowska D., Wprowadzenie do etyki środowiskowej, Warszawa 2022 – wybrane rozdziały (książka wydana w wolnym dostępie).
Aditional literature:
1. European Comission, 2022. Directive (EU) 2022/2464 of the European Parliament and of the Council of 14 December 2022 amending Regulation (EU) No 537/2014, Directive 2004/109/EC, Directive 2006/43/EC and Directive 2013/34/EU, as regards corporate sustainability reporting (Text with EEA relevance), viewed 20 June 2025,
2. European Parliament, n.d., Public policy for corporate social responsibility, viewed 20 June 2025,
3. OECD, n.d., OECD Guidelines for Multinational Enterprises on Responsible Business Conduct, viewed 20 June 2025,
|
W cyklu 2024/25_Z:
Obligatory reading: 1. Camilleri Mark Anthony, Social Responsibility and Environmental Management. An Introduction to Theory and Practice with Case Studies, Springer 2017 Optional reading: 1. Mugova Shame, Paul R. Sachs (ed.), Opportunities and Pitfalls of Corporate Social Responsibility - The Marange Diamond Mines Case Study, Springer 2019. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: