Seminarium licencjackie: Mikrobiologia środowisk WF-OB-SLMS
- https://e.uksw.edu.pl/course/view.php?id=18716#section-0 (w cyklu 2021/22_Z)
- https://e.uksw.edu.pl/course/view.php?id=18716#section-0 (w cyklu 2021/22_L)
- https://e.uksw.edu.pl/course/view.php?id=18716#section-0 (w cyklu 2022/23_Z)
- https://e.uksw.edu.pl/course/view.php?id=18716#section-0 (w cyklu 2022/23_L)
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
E-Learning
W cyklu 2022/23_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2020/21_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2021/22_Z: E-Learning z podziałem na grupy | W cyklu 2020/21_Z: E-Learning z podziałem na grupy | W cyklu 2022/23_Z: E-Learning z podziałem na grupy | W cyklu 2021/22_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2019/20_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
Student zna metodykę pracy naukowo-badawczej z zakresu mikrobiologii środowiskowej; definiuje i rozróżnia pojęcia z zakresu mikrobiologii środowiskowej; charakteryzuje główne grupy mikroorganizmów zasiedlających glebę, wodę i powietrze oraz rolę jaką pełnią w tych środowiskach; zna najnowszą literaturę i osiągnięcia prezentowane w literaturze przedmiotu; identyfikuje, klasyfikuje i interpretuje zagrożenia dla środowiska wynikające z antropopresji i ich wpływ na mikroorganizmy.
Umiejętności:
Student stosuje podstawowe metody, techniki i narzędzia badawcze w zakresie mikrobiologii środowiskowej niezbędne do wykonania części eksperymentalno-badawczej pracy licencjackiej; korzysta z komputera w zakresie niezbędnym do wyszukania informacji; poprawnie selekcjonuje literaturę przedmiotu w języku polskim i angielskim; stawia hipotezy badawcze, poprawnie opisuje, interpretuje otrzymane wyniki i wyciąga wnioski z przeprowadzonych analiz; potrafi napisać pracę zgodnie z wymogami stawianymi pracom naukowym.
Kompetencje:
Student wykazuje ostrożność i krytycyzm podczas analizy prac naukowych, informacji czerpanych z Internetu; rozumie potrzebę doskonalenia swoich umiejętności językowych, jest otwarty na dalsze zdobywanie wiedzy; otwarcie wyraża swoje poglądy i opinie; potrafi prowadzić dyskusję na dany temat; student ma świadomość zagrożeń dla środowiska wynikających z szeroko pojętej antropopresji.
ECTS [1 ECTS=30(25) godz.]:
udział w seminarium – 30
przygotowanie konspektu i przeprowadzenie badań laboratoryjnych lub terenowych - 30
samodzielna analiza materiałów źródłowych – 20
konsultacje - 10
przygotowanie pracy licencjackiej - 30
suma godzin 120 [120:30(25)=4]
liczba ECTS - 4
Kryteria oceniania
Opis sposobów weryfikacji efektów kształcenia:
Konspekt – przygotowany w formie papierowej plan pracy.
Prezentacja multimedialna - student przygotowuje dwie prezentacje multimedialne - jedną (na zakończenie semestru letniego) przedstawiającą stan wiedzy na wybrany temat, hipotezę badawczą, cel(e) pracy i metodykę badawczą jaką będzie stosował w celu realizacji wybranego tematu pracy oraz drugą prezentację (na zakończenie semestru zimowego) przedstawiającą otrzymane wyniki i wnioski.
Praca pisemna (licencjacka) – autorski tekst, napisany zgodnie z omówioną na seminarium metodologią. Praca oceniana będzie pod katem poprawność merytorycznej i metodologicznej, umiejętność zwięzłego i logicznego przekazania treści, poprawności interpretacji wyników i wyciągania wniosków, umiejętność graficznego przedstawienia wyników w postaci wykresów i tabel, poprawnego wykorzystania i cytowania literatury przedmiotu.
Literatura
Publikacje naukowe i artykuły przeglądowe w języku polskim i angielskim zaproponowane przez promotora dla konkretnego tematu pracy licencjackiej.
Literatura uzupełniająca:
Alef K., Nannipieri P. 1995. Methods in Applied Soil Microbiology and Biochemistry. Academic Press Limited.
Błaszczyk M.K. 2007. Mikroorganizmy w ochronie środowiska. PWN, Warszawa.
Błaszczyk M.K. 2014. Mikrobiologia środowisk. PWN, Warszawa
Dynowska M., Ejdys E. 2011. Mikologia laboratoryjna. Przygotowanie materiału badawczego i diagnostyka. Wydawnictwo Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie.
Klimiuk E., Łebkowska M. 2003. Biotechnologia w ochronie środowiska. PWN, Warszawa.
Kowal A.L., Świderska-Bróż M. 2009. Oczyszczanie wody. PWN, Warszawa.
Libudzisz Z., Kowal K., Żakowska Z. (red.). 2007. Mikrobiologia techniczna, tom 1 i 2. PWN, Warszawa.
Maier R.M., Pepper I L., Gerba C. P. 2000. Environmental Microbiology. Academic Press.
Pepper I.L., Gerba C.P., Brendecke J.W. 1995. Environmental Microbiology. A laboratory manual. Academic Press.
Salyers A.A., Whitt D.D. 2003. Mikrobiologia. Różnorodność, chorobotwórczość i środowisko. PWN, Warszawa.
Singleton P. 2000. Bakterie w biologii, biotechnologii i medycynie. PWN, Warszawa.
Van Elsas J.D., Jansson J.K., Trevors J.T. 2007. Modern soil microbiology. CRC Press.
Weiner J. 2009. Technika pisania i prezentowania przyrodniczych prac naukowych. PWN, Warszawa.
Uwagi
W cyklu 2021/22_Z:
Wiadomości i umiejętności nabyte podczas ćwiczeń z mikrobiologii |
W cyklu 2021/22_L:
Wiadomości i umiejętności nabyte podczas ćwiczeń z mikrobiologii |
W cyklu 2022/23_Z:
Wiadomości i umiejętności nabyte podczas ćwiczeń z mikrobiologii |
W cyklu 2022/23_L:
Wiadomości i umiejętności nabyte podczas ćwiczeń z mikrobiologii |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: