Seminarium licencjackie: Edukacja globalna WF-OB-SLEG
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
E-Learning
W cyklu 2022/23_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2020/21_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2023/24_Z: E-Learning z podziałem na grupy | W cyklu 2024/25_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2021/22_Z: E-Learning z podziałem na grupy | W cyklu 2020/21_Z: E-Learning z podziałem na grupy | W cyklu 2022/23_Z: E-Learning z podziałem na grupy | W cyklu 2021/22_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2024/25_Z: E-Learning z podziałem na grupy | W cyklu 2023/24_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2019/20_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
Student posiada wiedzę z zakresu metodyki pracy naukowej; prezentuje poglądy przyjmowane przez autorów tekstów dyskutowanych na zajęciach, zna podstawowe kategorie i terminologię z obszaru edukacji globalnej; identyfikuje, klasyfikuje i interpretuje zagrożenia właściwego funkcjonowania składników środowiska przyrodniczego; zna i stosuje podstawowe metody, techniki i narzędzia badawcze w zakresie kontroli, analizy i ograniczania.
Umiejętności:
Student właściwie organizuje, a następnie przygotowuje materiał niezbędny do napisania pracy dyplomowej; poprawnie dobiera literaturę przedmiotu; korzysta z zasobów źródłowych w języku polskim i angielskim, prowadzi analizy, krytyczne oceny i poprawne wnioskowania; stawia hipotezy oparte na logicznych przesłankach dotyczące przyczyn zagrożeń; wykorzystuje komputer w stopniu niezbędnym do pozyskiwania informacji, organizowania warsztatu pracy; umie odnaleźć i nawiązać kontakt w sprawie pozyskania informacji o środowisku w instytucjach i różnego rodzaju podmiotach gospodarczych; potrafi redagować teksty zgodnie z wymogami metodologii prac naukowych; tworzy zwarty i logiczny tekst naukowy.
Kompetencje:
Student wykazuje ostrożność i krytycyzm podczas analizy tekstów naukowych, informacji z Internetu oraz środków masowego przekazu, a tym samym w wyrażaniu własnych opinii. Potrafi czytać ze zrozumieniem teksty ogólne i specjalistyczne. Jest otwarty na dalsze zdobywanie wiedzy, rozwój świadomości ekologicznej oraz na kontakty z otoczeniem społeczno-gospodarczym w branży związanej z ochroną środowiska.
ECTS [1 ECTS=30(25) godz.]:
udział w seminarium – 30
zgromadzenie literatury i przygotowanie konspektu - 15
samodzielna lektura tekstów – 15
konsultacje - 10
przygotowanie pracy – 30
przygotowanie do egzaminu licencjackiego - 20
suma godzin 120 [100:30(25)=4]
liczba ECTS - 4
Kryteria oceniania
Na ocenę niedostateczną
Student nie posiada wiedzy z zakresu globalnych problemów współczesnego świata i związanych z nimi wyzwań edukacyjnych. Nie dostrzega związków przyczynowo-skutkowych w tym zakresie. Nie dostrzega i nie wyjaśnia wpływu wybranego problemu, stanowiącego przedmiot pracy licencjackiej, na sytuację społeczną i ekonomiczną poszczególnych regionów świata. Student nie potrafi zbierać materiałów źródłowych ani z nich korzystać zgodnie z odpowiednimi metodami badawczymi. Ponadto nie rozumie potrzeby dalszego dokształcania się i rozwoju zawodowego oraz pogłębiania umiejętności językowych i nie wykazuje ostrożność oraz krytycyzmu podczas analizy materiałów źródłowych, informacji pochodzących z Internetu oraz massmediów.
Na ocenę dostateczną
Student posiada dostateczną wiedzę z zakresu globalnych problemów współczesnego świata i związanych z nimi wyzwań edukacyjnych. W umiarkowanym stopniu dostrzega związki przyczynowo-skutkowe w tym zakresie i wyjaśnia wpływ wybranego problemu - stanowiącego przedmiot pracy licencjackiej - na sytuację społeczną i ekonomiczną poszczególnych regionów świata. Student potrafi zbierać ogólnodostępne materiały źródłowe i dostatecznie z nich korzystać zgodnie z odpowiednimi metodami badawczymi. Rozumie potrzebę dalszego dokształcania się i rozwoju zawodowego oraz pogłębiania umiejętności językowych, ale są mu one obojętne. Wykazuje umiarkowaną ostrożność oraz krytycyzm podczas analizy materiałów źródłowych, informacji pochodzących z Internetu oraz massmediów.
Na ocenę dobrą
Student ma dużą wiedzę z zakresu globalnych problemów współczesnego świata i związanych z nimi wyzwań edukacyjnych. W znacznym stopniu dostrzega związki przyczynowo-skutkowe w tym zakresie i dobrze wyjaśnia wpływ wybranego problemu - stanowiącego przedmiot pracy licencjackiej - na sytuację społeczną i ekonomiczną poszczególnych regionów świata. Student potrafi zbierać różnorodne materiały źródłowe i dobrze z nich korzystać zgodnie z odpowiednimi metodami badawczymi. Rozumie potrzebę dalszego dokształcania się i rozwoju zawodowego oraz pogłębiania umiejętności językowych. Wykazuje ostrożność oraz krytycyzm podczas analizy materiałów źródłowych, informacji pochodzących z Internetu oraz massmediów.
Na ocenę bardzo dobrą
Student ma bardzo dużą wiedzę z zakresu globalnych problemów współczesnego świata i związanych z nimi wyzwań edukacyjnych. W sposób pogłębiony dostrzega związki przyczynowo-skutkowe w tym zakresie i poprawnie wyjaśnia wpływ wybranego problemu - stanowiącego przedmiot pracy licencjackiej - na sytuację społeczną i ekonomiczną poszczególnych regionów świata. Student potrafi zbierać materiały źródłowe, polskie i obcojęzyczne, i właściwie z nich korzystać, zgodnie z odpowiednimi metodami badawczymi. Bardzo dobrze rozumie potrzebę dalszego dokształcania się i rozwoju zawodowego oraz pogłębiania umiejętności językowych. Wykazuje dużą ostrożność oraz krytycyzm podczas analizy materiałów źródłowych, informacji pochodzących z Internetu oraz massmediów.
Literatura
Literatura podstawowa:
1. Baranowski A. (red.), Antropogeniczne zmiany środowiska wobec rozwoju cywilizacji, Gdańsk 1997.
2. Kaniewska M., Klimski M., Edukacja globalna wzmocnieniem procesu budowania solidarnego i sprawiedliwego świata, w: Theoria i praxis zrównoważonego rozwoju. 30 lat od ogłoszenia Raportu Brundtland, pod red. R. F. Sadowskiego, Z. Łepki, Warszawa 2017, s. 281-294.
3. Kuleta-Hulboj M., Gontarska M., Edukacja globalna. Polskie konteksty i inspiracje, Wrocław 2015.
4. Łepko Z., Antropologia kryzysu ekologicznego, Warszawa 2003.
5. Szczypka T. (red.), Środowisko przyrodnicze wobec zagrożeń antropogenicznych, Sosnowiec 2005.
6. Wiąckowski S. K., Wiąckowska I., Globalne zagrożenia środowiska, Kielce 1998.
Literatura uzupełniająca:
1. Jura J., Praca dyplomowa – technika pisania, Warszawa 2007.
2. Szubert-Zarzeczny U., Technika pisania prac o charakterze naukowym, Wrocław 2001.
W cyklu 2021/22_Z:
Literatura podstawowa: Literatura uzupełniająca: |
W cyklu 2021/22_L:
Literatura podstawowa: Literatura uzupełniająca: |
W cyklu 2022/23_Z:
Literatura podstawowa: Literatura uzupełniająca: |
W cyklu 2022/23_L:
Literatura podstawowa: Literatura uzupełniająca: |
W cyklu 2023/24_Z:
Literatura podstawowa: Literatura uzupełniająca: |
W cyklu 2023/24_L:
Literatura podstawowa: Literatura uzupełniająca: |
W cyklu 2024/25_Z:
Literatura podstawowa: Literatura uzupełniająca: |
W cyklu 2024/25_L:
Literatura podstawowa: Literatura uzupełniająca: |
Uwagi
W cyklu 2021/22_L:
Podstawowa znajomość pojęć i terminów z zakresu ochrony środowiska; zainteresowanie tematyką z zakresu edukacji środowiskowej i problemów globalnych. |
W cyklu 2022/23_L:
Podstawowa znajomość pojęć i terminów z zakresu ochrony środowiska; zainteresowanie tematyką z zakresu edukacji środowiskowej i problemów globalnych. |
W cyklu 2023/24_L:
Podstawowa znajomość pojęć i terminów z zakresu ochrony środowiska; zainteresowanie tematyką z zakresu edukacji środowiskowej i problemów globalnych. |
W cyklu 2024/25_L:
Podstawowa znajomość pojęć i terminów z zakresu ochrony środowiska; zainteresowanie tematyką z zakresu edukacji środowiskowej i problemów globalnych. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: