Płyny eksploatacyjne i ich wpływ na środowisko WF-OB-PEWS
Wprowadzenie do tematyki wytwarzania i stosowania płynów eksploatacyjnych
- definicja płynów eksploatacyjnych
- podział płynów eksploatacyjnych
Paliwa konwencjonalne dla środków transportu
- benzyny
- olej napędowy
- zagrożenie skażeniem środowiska paliwami
- struktura chemiczna i własności paliw a redukcja emisji szkodliwych składników spalin
Oleje silnikowe
- funkcje, jakie spełniają oleje silnikowe
- podział olejów silnikowych na klasy lepkości i klasy jakościowe oraz na mineralne, półsyntetyczne i syntetyczne
- zagrożenie skażeniem środowiska olejami silnikowymi
- struktura chemiczna i własności olejów silnikowych a redukcja emisji szkodliwych składników spalin
Oleje przekładniowe samochodowe i przemysłowe
- funkcje, jakie spełniają oleje przekładniowe samochodowe i przemysłowe
- podział olejów przekładniowych samochodowych i przemysłowych na klasy lepkości i klasy jakościowe oraz na mineralne, półsyntetyczne i syntetyczne
- zagrożenie skażeniem środowiska olejami przekładniowymi samochodowymi i przemysłowymi
Ciecze hydrauliczne
- klasyfikacja
- zakres stosowania
- zagrożenie skażeniem środowiska olejami hydraulicznymi
E-Learning
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
EK 1 – student zna podstawową terminologię z zakresu płynów eksploatacyjnych
EK 2 – student ma uporządkowaną znajomość podstawowych zagadnień dotyczących płynów eksploatacyjnych
EK 3 – student posiada wiedzę na temat oddziaływania płynów eksploatacyjnych na środowisko
Umiejętności:
EK 4 – student potrafi analizować oddziaływanie płynów eksploatacyjnych na środowisko;
EK 5 – student formułuje kluczowe problemy w ochronie środowiska związane płynami eksploatacyjnymi.
EK 6 – student znajduje i wykorzystuje rzetelne źródła informacji z zakresu danych o środowisku.
Kompetencje:
EK 7 – student potrafi wykorzystać podstawową wiedzę z zakresu płynów eksploatacyjnych do oceny zanieczyszczeń środowiska.
EK 8 – student aktywnie angażuje się w przebieg prowadzonych zajęć biorąc udział w przygotowaniu prezentacji, dyskusjach, formułując własne wypowiedzi oraz konstruktywne uwagi krytyczne
Kryteria oceniania
ocena jakości przygotowanej prezentacji, aktywność w prowadzonej on-line dyskusji
Literatura
Studenci sami wyszukują źródła literaturowe
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: