Mentoring z edukacji ekologicznej WF-OB-PE
1. Pojęcie ekologii
2. Ekologia a ekologizm
3. Pojęcie sozologii
4. Problemy społeczne wynikające z błędnego rozumienia ekologii
5. Ekologia ogólna
6. Historia ekologii
7. Ekologia organizmów
8. Organizacja ekologiczna na poziomie populacji
9. Interakcje w układach międzygatunkowych
10. Ekologia Biocenoz i ekosystemów
11. Ekologia krajobrazu
12. Organizacja na poziomie biosfery.
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Efekty kształcenia i opis ECTS:
Wiedza: student poznaje problematykę ekologiczną i charakterystyczne dla niej pojęcia i kategorie, zna główne problemy poruszanych zagadnień oraz odpowiadające im koncepcje
Umiejętności: student analizuje, interpretuje i poddaje krytyce teksty, dobiera argumenty na rzecz określonego stanowiska w danej kwestii, ustala kryteria oceny , potrafi zespołowo i indywidualnie analizować i interpretować zagadnienia ekologiczne.
Kompetencje: student jest zdolny do podjęcia dyskusji na wybrany temat, potrafi wyciągać odpowiednie wnioski, przedstawiać racjonalne argumenty oraz formułować wiarygodne oceny.
ECTS:
Udział w wykładzie - 30 godzin
Lektura tekstów - 10 godzin
Pisemna analiza tekstu - 5 godzin Przygotowanie do egzaminu - 10 godzin Konsultacje - 5 godzin
Suma godzin - 60 : 30 = 3 punkty ECTS
Literatura
1. J. M. Dołęga, Zarys sozologii systemowej, Warszawa 2005
2. S. Wiąckowski, Ekologia ogólna, Bydgoszcz 1998
3. S. Zięba, Historia myśli ekologicznej, Lublin 2004
4. J. Weiner, Życie i ewolucja biosfery, Warszawa 2003
5. A. Łomnicki, Ekologia ewolucyjna, Warszawa 2012
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: