Niechemiczne metody ochrony roślin przed szkodnikami i patogenami WF-OB-NMOR
- https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3aFgZ0bg06WHV7a5sKqValZkeCDZWhbpnGWFSquZoonFo1%40thread.tacv2/Og%25C3%25B3lny?groupId=81d06c62-4085-4be5-aaf9-47cbdb53f6ff&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3 (w cyklu 2021/22_Z)
- https://teams.microsoft.com/l/team/19%3ajcjmXW1POHDio2eHOHiGshqDPnJwtW6eTbWgQN7aNH81%40thread.tacv2/conversations?groupId=120f9406-93d5-45a1-879c-8f48e8618676&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3 (w cyklu 2022/23_Z)
- https://teams.microsoft.com/l/team/19%3ajcjmXW1POHDio2eHOHiGshqDPnJwtW6eTbWgQN7aNH81%40thread.tacv2/conversations?groupId=120f9406-93d5-45a1-879c-8f48e8618676&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3 (w cyklu 2023/24_Z)
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
1. Student opisuje szczegółowo na czym polegają niechemiczne metody zwalczania szkodników i chorób w różnego typu uprawach.
2. Student opisuje wady i zalety niechemicznych metod ochrony roślin.
3. Student definiuje zależności pomiędzy organizmami szkodliwymi a ich wrogami naturalnym.
4. Student opisuje rolę wrogów naturalnych szkodników w środowisku przyrodniczym i ich znaczenie dla zachowania różnorodności biologicznej.
5. Student zna Zasady Dobrej Praktyki w Ochronie Roślin oraz ma wiedzę z zakresu podstawowych zasad ochrony upraw z uwzględnieniem zrównoważonego rozwoju
Umiejętności:
1. Student potrafi odnaleźć, przeanalizować i zinterpretować rezultaty badań dotyczących stosowania różnych metod ochrony roślin przed szkodnikami i chorobami, dostępne zarówno w języku polskim jak i angielskim z różnych źródeł (literatura fachowa, czasopisma fachowe i popularno-naukowe, internet).
2. Student potrafi przygotować wystąpienie ustne wraz z prezentacją wyników na zadany przez prowadzącego temat na podstawie artykułów naukowych dotyczący niechemicznych metod ochrony roślin.
3. Student potrafi przedstawiać swoje opinie i spostrzeżenia będące tematem dyskusji;
Kompetencje:
1. Student ma świadomość ryzyka i zagrożenia dla środowiska związanego ze stosowaniem pestycydów w ochronie roślin.
Kryteria oceniania
Przygotowanie samodzielnie (lub max. w grupie 2 osobowej) referatu z prezentacją na zadany przez prowadzącego temat oparty na analizie i interpretacji wyników zawartych w artykułach naukowych dotyczących poszczególnych metod ochrony roślin.
Aktywność na zajęciach - przygotowanie się i udział w dyskusji na omawiany temat na podstawie wskazanych do przeczytania materiałów przekazanych przez prowadzącego.
Zajęcia kończą się testem jednokrotnego wyboru.
Literatura
Wybrane rozdziały:
1. Boczek J., 1992. Niechemiczne metody zwalczania szkodników roślin. Wydawnictwo SGGW, Warszawa.
2. Bohmer B., Wohanka W., 2006. Choroby i szkodniki roślin uprawnych. Rozpoznawanie, zapobieganie, leczenie. Wyd. Weltbild Media.
3. Tyburski J., Żakowska-Biemans S.,2007. Wprowadzenie do rolnictwa ekologicznego. Wyd. SGGW, Warszawa.
4. Prószyński S., Wolny S.,2009. Przewodnik Dobrej Praktyki Ochrony Roślin. IOR–PIB Poznań.
5. Augustyniuk-Kram, A., Kram K.J 2012. ‘Entomopathogenic Fungi as an Important Natural Regulator of Insect Outbreaks in Forests (Review)’. Forest Ecosystems - More than Just Trees. InTech. doi:10.5772/30596.
Wybrane artykuły czasopism polskich i zagranicznych oraz materiały z konferencji krajowych i międzynarodowych o tematyce związanej z ochroną roślin.
Uwagi
W cyklu 2021/22_Z:
podstawowe wiadomości z zakresu biologii, ekologii, mikrobiologii. |
W cyklu 2022/23_Z:
podstawowe wiadomości z zakresu biologii, ekologii, mikrobiologii. |
W cyklu 2023/24_Z:
podstawowe wiadomości z zakresu biologii, ekologii, mikrobiologii. |
W cyklu 2024/25_Z:
podstawowe wiadomości z zakresu biologii, ekologii, mikrobiologii. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: