Metodyka pracy naukowej WF-OB-MPN
W ramach zajęć zaprezentowane zostaną następujące zagadnienia:
1. Wybór i określenie tematu pracy dyplomowej
2. Omówienie problemu badawczego i celu pracy dyplomowej
3. Metoda zastosowana w pracy dyplomowej
4. Poszukiwanie bibliografii przedmiotu
5. Struktura wstępu i zakończenia pracy dyplomowej
6. Sporządzanie przypisów i bibliografii
7. Sporządzanie spisu treści
8. Sporządzanie tabel i wykresów
9. Formalna strona pracy (strona tytułowa, format akapitu, czcionki, przypisu, itp.)
10. Egzamin dyplomowy
11. Zasady korzystania z cudzej własności intelektualnej oraz funkcjonowania systemu antyplagiatowego
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Efekty kształcenia
Wiedza:
Student zna zasady sporządzania przypisów, bibliografii, tabel, wykresów i spisu treści
Student zna formalne wymogi przygotowania pracy dyplomowej
Umiejętności:
Student sporządza przypisy, tabele, wykresy, spis bibliografii oraz spis treści
Student dobiera literaturę polską i obcą adekwatną do pojętego problemu badawczego
Kompetencje:
Student chętnie podejmuje się poszukiwania źródeł wiedzy przydatnych do przygotowania części teoretycznej i części metodologicznej pracy
ECTS [1 ECTS = 30 (25) godz.]
udział w ćwiczeniach: 15 godz.
lektura bibliografii : 8 godz.
prace domowe: 25 godz.
przygotowanie do egzaminu: 10 godz.
konsultacje: 2 godz.
suma godzin: 60
liczba ECTS: 2
Kryteria oceniania
Wiedza:
Ocena 2 (ndst): student nie zna zasady sporządzania przypisów, bibliografii, tabel, wykresów i spisu treści; student nie zna formalnych wymogów przygotowania pracy dyplomowej;
Ocena 3 (dst): student zna w ograniczonym stopniu zasady sporządzania przypisów, bibliografii, tabel, wykresów i spisu treści; student zna w ograniczonym stopniu formalne wymogi przygotowania pracy dyplomowej;
Ocena 4 (db): student zna zasady sporządzania przypisów, bibliografii, tabel, wykresów i spisu treści; student zna formalne wymogi przygotowania pracy dyplomowej;
Ocena 5 (bdb): student doskonale zna zasady sporządzania przypisów, bibliografii, tabel, wykresów i spisu treści; student doskonale zna formalne wymogi przygotowania pracy dyplomowej;
Umiejętności:
Ocena 2 (ndst): student nie sporządza przypisów, tabel, wykresów, spisu bibliografii oraz spisu treści; student nie dobiera literatury polskiej i obcej adekwatnie do podjętego problemu badawczego;
Ocena 3 (dst): student w dostatecznym stopniu sporządza przypisy, tabele, wykresy, spis bibliografii oraz spis treści; student w dostatecznym stopniu dobiera literaturę polską i obcą adekwatną do podjętego problemu badawczego ,
Ocena 4 (db): student właściwie sporządza przypisy, tabele, wykresy, spis bibliografii oraz spis treści; student dobrze dobiera literaturę polską i obcą adekwatną do podjętego problemu badawczego;
Ocena 5 (bdb): student bardzo dobrze sporządza przypisy, tabele, wykresy, spis bibliografii oraz spis treści; student bardzo dobrze dobiera literaturę polską i obcą adekwatną do podjętego problemu badawczego;
Kompetencje:
Ocena 2 (ndst): student niechętnie podejmuje się poszukiwania źródeł wiedzy przydatnych do przygotowania części teoretycznej i części metodologicznej pracy dyplomowej;
Ocena 3 (dst): student w ograniczonym stopniu podejmuje się poszukiwania źródeł wiedzy przydatnych do przygotowania części teoretycznej i części metodologicznej pracy;
Ocena 4 (db): student chętnie podejmuje się poszukiwania źródeł wiedzy przydatnych do przygotowania części teoretycznej i części metodologicznej pracy;
Ocena 5 (bdb): student bardzo chętnie podejmuje się poszukiwania źródeł wiedzy przydatnych do przygotowania części teoretycznej i części metodologicznej pracy;
Na ocenę końcową składają się:
1. obecność na zajęciach (25%)
obecność na wszystkich zajęciach - 5,0
opuszczone 1 zajęcia nieusprawiedliwione - 4,5
opuszczone 2 nieusprawiedliwione zajęcia - 4,0
opuszczone 3 nieusprawiedliwione zajęcia - 3,5
opuszczone powyżej 3 zajęć nieusprawiedliwionych - 2,0
2. ocena samodzielnych ćwiczeń studentów wykonywanych poza zajęciami na uczelni (25%)
2. ocena z kolokwium pisemnego (50%)
Ocena końcowa jest średnią ważoną oceny z obecności na zajęciach (1/4), samodzielnie wykonanych ćwiczeń (1/4) oraz oceny z kolokwium końcowego (1/2).
Literatura
Apanowicz Jerzy, Metodologiczne uwarunkowania pracy naukowej. Prace doktorskie, prace habilitacyjne, Warszawa: Difin 2005,
Ozorowski Mieczysław, Przewodnik pisania pracy naukowej, Warszawa: Wydawnictwo ATK 1997,
Cichosz Wojciech, Metodologia. Elementarz Studenta, Gdańsk 2000,
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: