Pracownia magisterska: technologie środowiskowe WF-OB-LTS
Treści merytoryczne:
1. Zasoby i charakterystyka odnawialnych źródeł energii (OZE) ze szczególnym uwzględnieniem biomasy.
2. Ogniwa paliwowe.
3. Światowe, unijne i krajowe trendy wykorzystania OZE.
4. Energia z biomasy – bioenergia/agroenergia. Surowce pochodzenia rolniczego do produkcji biopaliw płynnych – bioetanolu, estrów wyższych kwasów tłuszczowych oraz paliw płynnych. Specyfika agrotechniczna surowców na biokomponenty – zaplecze do ich wytwarzania i technologie przetwarzania.
5. Pozyskiwanie biomasy na paliwa stałe – zrębki, brykiety, pelety oraz wtórne nośniki energii (gazowe i płynne).
6. technologie przetwórstwa odpadów
Metoda:
- prezentacja przygotowane przez studentów z zakresu technologii środowiskowych
- dyskusja
- referowanie postępów w pisaniu prac magisterskich
W cyklu 2024/25_Z:
Treści merytoryczne: 1. Zasoby i charakterystyka odnawialnych źródeł energii (OZE) ze szczególnym uwzględnieniem biomasy. 2. Ogniwa paliwowe. 3. Światowe, unijne i krajowe trendy wykorzystania OZE. 4. Energia z biomasy – bioenergia/agroenergia. Surowce pochodzenia rolniczego do produkcji biopaliw płynnych – bioetanolu, estrów wyższych kwasów tłuszczowych oraz paliw płynnych. Specyfika agrotechniczna surowców na biokomponenty – zaplecze do ich wytwarzania i technologie przetwarzania. 5. Pozyskiwanie biomasy na paliwa stałe – zrębki, brykiety, pelety oraz wtórne nośniki energii (gazowe i płynne). |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
EK 1 – student zna podstawową terminologię z zakresu technologii środowiskowych, głównie z zakresu OZE
EK 2 – student ma uporządkowaną znajomość podstawowych zagadnień energetyki, w tym OZR oraz innych technologii środowiskowych
EK 3 – student posiada wiedzę na temat najważniejszych problemów energetyki
Umiejętności:
EK 4 – student potrafi analizować, streszczać i prezentować zagadnienia dotyczące technologii środowiskowych
EK 5 – student formułuje w mowie i na piśmie zagadnienia z zakresu technologii środowiskowych oraz potrafi odpowiednio rekonstruować i uzasadniać poszczególne stanowiska dotyczące technologii środowiskowych
EK 6 – student znajduje i wykorzystuje rzetelne źródła informacji z zakresu technologii środowiskowych
Kompetencje:
EK 7 – student potrafi zaplanować i zorganizować indywidualną pracę mającą na celu zrealizowanie zadania badawczego i przyswojenie treści z zakresu technologii środowiskowych
EK 8 – student aktywnie angażuje się w przebieg prowadzonych zajęć biorąc udział w dyskusjach, formułując własne wypowiedzi oraz konstruktywne uwagi krytyczne
ECTS [1 ECTS = 30(25) godz.]:
udział w zajęciach: 30 godz.
przygotowanie i analiza materiałów literaturowych do pracy magisterskiej 30 godz.
pisanie pracy magisterskiej : 60 godz.
suma godzin: 120 [120/30(25)=4]
liczba ECTS: 4
Kryteria oceniania
jakość i sposób przedstawiania prezentacji, postępy w pisaniu pracy magisterskiej, aktywność w dyskusji na zajęciach
brak postępów w pisaniu pracy, słaba aktywność na zajęciach - 2
postępy w pisaniu pracy magisterskiej i aktywność na niskim poziomie, - 3
student samodzielnie zebrał pozycje literaturowe, ale wymaga znaczącej pomocy prowadzącego w pisaniu pracy magisterskiej - 3+
student samodzielnie zebrał pozycje literaturowe, i jest samodzielny w pisaniu pracy magisterskiej - 4
student samodzielnie zebrał pozycje literaturowe, i jest samodzielny w pisaniu pracy magisterskiej, potrafi dobrze zaprezentować poszczególne fragmenty pracy i sprecyzować hipotezy i cel pracy -4+
student samodzielnie zebrał pozycje literaturowe, i jest samodzielny w pisaniu pracy magisterskiej, potrafi dobrze zaprezentować poszczególne fragmenty pracy i sprecyzować hipotezy i cel pracy ; potrafi dyskutować nt. wyników swojej pracy i obronić sformułowane wnioski - 5
Literatura
Samodzielne poszukiwanie źródeł literaturowych
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: