Mentoring: bezpieczeństwo żywności WF-OB-LBZ
Poruszane i rozpatrywane będą zagadnienia z zakresu:
1. Metodyki prowadzenia badań naukowych czy to laboratoryjnych, ankietowych czy teoretycznych.
2. Zasady eksplorowania i weryfikacji danych z piśmiennictwa fachowego.
3. Zasady pisania prac naukowych (artykułów, prac magisterskich i innych opracowań naukowych) wraz ze sposobami cytowania piśmiennictwa fachowego.
4. Zapoznanie się z różnymi definicjami żywności i co należy rozumieć pod pojęciem bezpieczeństwo żywności.
5. Identyfikacja zagadnień związanych z żywnością (zanieczyszczenia, niedobory i nadmiar składników odżywczych, zafałszowania, obecność składników niepożądanych).
6. Materiały i wyroby do kontaktu z żywnością - czy mają znaczenie w systemie bezpieczeństwa żywności.
7. Wpływ żywności i odżywiania się na zdrowie człowieka.
8. Co to jest dieta?
W cyklu 2022/23_L:
Poruszane i rozpatrywane będą zagadnienia z zakresu: |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza: Student zna wybrane metody z obszaru bezpieczeństwa żywności, zna metodologie pisania pracy naukowej.
Student potrafi samodzielnie przygotować pracę naukową.
Umiejętności: Student posługuje się terminologią związaną z bezpieczeństwem i jakością żywności, posiada umiejętność prezentacji ustnej swoich osiągnięć, sprawnie posługuje się metodologią przygotowania i pisania pracy naukowej.
Student potrafi samodzielnie przygotować projekt pracy badawczej.
Kompetencje: Student dostrzega słabe i mocne strony prezentowanej pracy, dba o rzetelność prezentowanych wyników, rozumie potrzebę rozwijania i poszerzania swojej wiedzy.
Student ma kompetencje do oceny projektu badawczego.
Aktywność i zaangażowanie na zajęciach.
Wiedza (EW1): Student zna wybrane metody z obszaru bezpieczeństwa żywności, zna metodologie pisania pracy naukowej.
EW2: Student potrafi samodzielnie przygotować pracę naukową.
Umiejętności (EU3): Student posługuje się terminologią związaną z bezpieczeństwem i jakością żywności, posiada umiejętność prezentacji ustnej swoich osiągnięć, sprawnie posługuje się metodologią przygotowania i pisania pracy naukowej.
EU3: Student potrafi samodzielnie przygotować projekt pracy badawczej.
Kompetencje (EK5): Student dostrzega słabe i mocne strony prezentowanej pracy, dba o rzetelność prezentowanych wyników, rozumie potrzebę rozwijania i poszerzania swojej wiedzy.
EK6: Student ma kompetencje do oceny projektu badawczego.
Kryteria oceniania
Seminarium z możliwością inicjowania dyskusji na tematy interesujące studenta.
EW - przygotowanie prezentacji na zadany temat
EUK - udział w dyskusji
Aktywność i zaangażowanie na zajęciach.
Wiedza (EW1): Student zna wybrane metody z obszaru bezpieczeństwa żywności, zna metodologie pisania pracy naukowej.
EW2: Student potrafi samodzielnie przygotować pracę naukową.
Umiejętności (EU3): Student posługuje się terminologią związaną z bezpieczeństwem i jakością żywności, posiada umiejętność prezentacji ustnej swoich osiągnięć, sprawnie posługuje się metodologią przygotowania i pisania pracy naukowej.
EU3: Student potrafi samodzielnie przygotować projekt pracy badawczej.
Kompetencje (EK5): Student dostrzega słabe i mocne strony prezentowanej pracy, dba o rzetelność prezentowanych wyników, rozumie potrzebę rozwijania i poszerzania swojej wiedzy.
EK6: Student ma kompetencje do oceny projektu badawczego.
Literatura
1. Toksykologia współczesna - W. Seńczuk, PZWL, Warszawa 2016
2. Toksykologia żywności bez tajemnic - S. Ball, Medyk, Warszawa 1992
3. Toksykologia żywności - M. Nikonorow, B. Urbanek-Karłowska, PZWL, Warszawa
4. Bromatologia. Zarys nauki o żywności i żywieniu - H. Gertig, J. Przysławski, PZWL, Warszawa 2007
5. System bezpieczeństwa żywności - Jakość bezpieczeństwo żywności - K. Góralczyk, Wydawnictwo Naukowe UKSW, Warszawa 2020
6. Przewodnik po terminologii. Toksykologia, bezpieczeństwo żywności, zdrowie publiczne, ocena ryzyka - K. Góralczyk, G. Kostka, J.K. Ludwicki, P. Struciński, NIZP-PZH, Warszawa 2013
7. Młodziej, piękniej, zdrowiej - J. Bator, Kraków 2017
8. Roślinne kłamstwo - S. R. Gundry, Białystok 2018
9. Zamień chemię na jedzenie - J. Bator, Kraków 2013
10. Akty prawne UE - https://eur-lex.europa,eu
11. Akty prawne krajowe - Internetowy System Aktów Prawnych - www.isap.sejm.gov.pl
12. Krajowe akty prawne wykonawcze - www.mz.gov.pl, www.minrol.gov.pl
Uwagi
W cyklu 2022/23_Z:
Brak |
W cyklu 2022/23_L:
Brak |
W cyklu 2023/24_Z:
Brak |
W cyklu 2023/24_L:
Brak |
W cyklu 2024/25_Z:
Brak |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: