Od etologii zwierząt do ekologii człowieka WF-OB-EZEC
Problematyka konwersatorium obejmuje trzy grupy zagadnień:
1. Problematyka heurystycznego charakteru etologii (10 godzin)
- źródła etologii
- specyfika badawcza etologii
- efekty prac badawczych etologii
2. Problematyka humanistycznej relewancji etologii (10 godzin)
- filozoficzna relewancja etologii
- pedagogiczna relewancja etologii
- socjologiczna relewancja etologii
3. Ekologiczna relewancja etologii (10 godzi)
- otoczenie i środowisko istot żywych
- identyfikacja zagrożeń środowiskowych
- możliwości opanowania i przezwyciężenia zagrożeń środowiskowych
W cyklu 2021/22_L:
Problematyka konwersatorium obejmuje trzy grupy zagadnień: |
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza: student potrafi opisywać przyrodę jako zbiór wartości poznawczych, ekonomicznych, estetycznych i edukacyjnych.
Umiejętności: użytkuje komputer w zakresie koniecznym do wyszukiwania informacji, komunikowania się, organizowania i wstępnej analizy danych, sporządzania raportów i prezentacji wyników.
Kompetencje: zna zakres posiadanej przez siebie interdyscyplinarnej wiedzy i posiadanych umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się i rozwoju zawodowego, wykazuje ostrożność i krytycyzm w przyjmowaniu informacji z literatury naukowej, internetu, a szczególnie dostępnej w masowych mediach, mających odniesienie do ochrony środowiska. Jest świadomy samoograniczenia się w gospodarce zasobami.
Kryteria oceniania
Metody i kryteria oceniania: Metody oceny: Kolokwium pisemne. Obowiązuje materiał przedstawiony na wykładzie oraz lektura.
ECTS:
udział w konwersatorium - 30
przygotowanie do konwersatorium - 10
konsultacje - 5
przygotowanie do kolokwium - 15
SUMA GODZIN 60 [60 : 30 = 2]
LICZBA ECTS – 2
Literatura
Literatura
1. Łepko Z., Od etologii zwierząt do ekologii człowieka, „Studia Ecologiae et Bioethicae” 11(2013)3, ss. 9-27.
2. Łepko Z., Etologiczna teoria destrukcji człowieczeństwa, w: A. Abdank-Kozubski, J. Tomczyk (red.), Człowiek w czasie i przestrzeni. Warszawa 2006, ss. 73-86.
3. Łepko Z., Ekologiczna relewancja antropologii filozoficznej, „Seminare” 25 (2008), ss. 137-148.
4. Łepko Z., Ekopedagogiczna relewancja etologii,
„Seminare. Poszukiwania naukowe” 38(2017)1, ss. 53-63.
W cyklu 2021/22_L:
1. Łepko Z., Od etologii zwierząt do ekologii człowieka, „Studia Ecologiae et Bioethicae” 11(2013)3, ss. 9-27. |
Uwagi
W cyklu 2021/22_L:
Wykład odwołuje się do wstępnej wiedzy z zakresu biologii zachowania się istot żywych oraz jej humanistycznej relewancji. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: