Antropologia środowiskowa WF-OB-ANTS
- https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3a4172bb68d7b444f78938a004751716fd%40thread.tacv2/Og%25C3%25B3lny?groupId=ce14114c-2f6d-45b2-bbca-e86484a419df&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3
- https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a4172bb68d7b444f78938a004751716fd%40thread.tacv2/conversations?groupId=ce14114c-2f6d-45b2-bbca-e86484a419df&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3 (w cyklu 2021/22_Z)
Treści szczegółowe
1. Antropologiczne pytania o człowieka (6 godzin)
- rodowód człowieka
- pozycja człowieka w świecie (przyrodzie)
- przyszłość człowieka
2. Oddolna antropologia filozoficzna (12 godzi)
- specyfika antropologii oddolnej
- przymierze przyrodoznawstwa z humanistyką
- przyroda w człowieku i człowiek w przyrodzie
3. Efekty badawcze antropologii oddolnej (12 godzin)
- przyrodoznawczy wgląd w kulturę
- człowiek w środowisku przyrodniczym
- człowiek w środowisku kulturowym
- człowiek w poszukiwaniu swojego oikos
W cyklu 2021/22_Z:
Treści szczegółowe |
E-Learning
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza: student potrafi opisywać przyrodę jako zbiór wartości poznawczych, ekonomicznych, estetycznych i edukacyjnych.
Umiejętności: użytkuje komputer w zakresie koniecznym do wyszukiwania informacji, komunikowania się, organizowania i wstępnej analizy danych, sporządzania raportów i prezentacji wyników.
Kompetencje: zna zakres posiadanej przez siebie interdyscyplinarnej wiedzy i posiadanych umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się i rozwoju zawodowego, wykazuje ostrożność i krytycyzm w przyjmowaniu informacji z literatury naukowej, internetu, a szczególnie dostępnej w masowych mediach, mających odniesienie do ochrony środowiska. Jest świadomy samoograniczenia się w gospodarce zasobami.
Metody oceny: Kolokwium ustne. Obowiązuje materiał przedstawiony na wykładzie online na platformie Teams kod dostępu 2da1ftp oraz lektura.
ECTS:
udział w konwersatorium - 30
przygotowanie do konwersatorium - 10
konsultacje - 5
przygotowanie do kolokwium - 15
SUMA GODZIN 60 [60 : 30 = 2]
LICZBA ECTS – 2
Kryteria oceniania
Metody oceny: Kolokwium ustne. Obowiązuje materiał przedstawiony na wykładzie online na platformie Teams - kod dostępu 2da1ftp oraz lektura.
ECTS:
udział w konwersatorium - 30
przygotowanie do konwersatorium - 10
konsultacje - 5
przygotowanie do kolokwium - 15
SUMA GODZIN 60 [60 : 30 = 2]
LICZBA ECTS – 2
Literatura
Łepko Z., Ekologiczna relewancja antropologii filozoficznej, „Seminare” 25 (2008), ss. 137-148.
Łepko Z., Ekologiczna wymowa dialektyki oświecenia, „Studia Ecologiae et Bioethicae” 8(2010)2, ss.121-137.
Łepko Z., Etologiczna teoria destrukcji człowieczeństwa, w: A. Abdank-Kozubski, J. Tomczyk (red.), Człowiek w czasie i przestrzeni. Warszawa 2006, ss. 73-86.
Łepko Z., Oikos Up to the Human Standards, in Joshtrom Isaac Kureethadam, Zbigniew Łepko, Ryszard F. Sadowski (ed), Return to The OIKOS. Ways to Recover Our Common Home, edited by, LAS, Rome 2016, ss. 107-124.
Łepko Z., A Postulate of the Ethos of Oikos Survival, in Joshtrom Isaac Kureethadam, Zbigniew Łepko, Ryszard F. Sadowski (ed), Return to The OIKOS. Ways to Recover Our Common Home, edited by, LAS, Rome 2016, ss. 259-272.
W cyklu 2021/22_Z:
Łepko Z., Ekologiczna relewancja antropologii filozoficznej, „Seminare” 25 (2008), ss. 137-148. |
Uwagi
W cyklu 2021/22_Z:
Ogólna znajomość problematyki ekologicznej i antropologicznej. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: