Samowiedza jako problem filozoficzny WF-FI-PSYCH-FI22
Głównym celem przedmiotu jest zapoznanie studenta z perspektywą filozoficzną na zagadnienie samowiedzy. W ramach zajęć student zdobędzie umiejętność samodzielnego uzupełniania wiedzy i umiejętności poprzez lekturę tekstów, a także ich krytycznej analizy pod względem przydatności omawianych zagadnień do własnej pracy zawodowej.
W cyklu 2022/23_Z:
Celem zajęć jest zapoznanie z historycznymi i współczesnymi ujęciami filozoficznymi problemu samowiedzy. W trakcie zajęć uczestnicy będą czytać teksty oraz omawiać je. Studenci będą mieli możliwość ustosunkowania się do tez zawartych w tekstach oraz ukazania perspektywy własnej oraz psychologicznej. Zajęcia przebiegają w formie konwersatorium, przewidują więc wysoką aktywność uczestników. |
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA
Uczestnik zajęć zna podstawowe koncepcje filozoficzne związane z samowiedzą oraz wie jak się kształtowały. Student podstawowe zasady interpretacji tekstów filozoficznych.
UMIEJĘTNOŚCI
Student czyta i interpretuje teksty filozoficzne związane z problematyką samowiedzy. Potrafi ocenić ich wartość w wyniku krytycznej analizy.
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
Uczestnik jest gotów do samodzielnego uzupełniania wiedzy i
umiejętności w zależności od pojawiających się potrzeb i zmian. Jest gotów do pogłębiania swoich umiejętności oraz samodzielnego wykorzystywania w tym celu dostępnych mu źródeł i ich krytycznej oceny pod względem przydatności do swojej pracy zawodowej.
Kryteria oceniania
WIEDZA
- na ocenę 3 (dst.): zna niektóre koncepcje filozoficzne związane z samowiedzą, nie jest w stanie ukazać jak się kształtowały. Nie zna podstawowych zasad interpretacji tekstów filozoficznych
- na ocenę 4 (db.): zna niektóre koncepcje filozoficzne związane z samowiedzą i potrafi ukazać jak się kształtowały. Wie jakie są podstawowe zasady interpretacji tekstów filozoficznych
- na ocenę 5 (bdb): zna wszystkie omawiane na zajęciach koncepcje filozoficzne związane z samowiedzą i potrafi ukazać jak się kształtowały. Wie jakie są podstawowe zasady interpretacji tekstów filozoficznych.
UMIEJĘTNOŚCI
na ocenę 3 (dst.): student słabo interpretuje teksty filozoficzne związane z problematyką samowiedzy. Ma trudności w analizie tekstu i ocenie ich wartości.
- na ocenę 4 (db.): student poprawnie interpretuje teksty filozoficzne związane z problematyką samowiedzy. W sposób poprawny analizuje tekst i potrafi odnieść się do niego krytycznie.
- na ocenę 5 (bdb.): student doskonale interpretuje teksty filozoficzne związane z problematyką samowiedzy. W sposób biegły analizuje tekst i potrafi odnieść się do niego krytycznie.
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
na ocenę 3 (dst.): student wykazuje chęć do samodzielnego uzupełniania wiedzy i umiejętności. Ma jednak trudności z wykorzystaniem dostępnych mu źródeł.
- na ocenę 4 (db.): student wykazuje chęć do samodzielnego uzupełniania wiedzy i umiejętności. Poprawnie wykorzystuje dostępne mu źródła.
- na ocenę 5 (bdb.): student wykazuje chęć do samodzielnego uzupełniania wiedzy i umiejętności. Potrafi doskonale wykorzystać dostępne mu źródła.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: