Historia filozofii starożytnej z ćwiczeniami WF-FI-HFST
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Efekty kształcenia
IEDZA: Student identyfikuje poglądy najważniejszych filozofów starożytnych, potrafi je omówić korzystając z pojęć filozoficznych przez nich używanych (w wersji oryginalnej i polskim przekładzie), identyfikuje poszczególne tradycje (przede wszystkim idealizm i realizm) oraz potrafi wskazać na wzajemne zależności pomiędzy filozofami i szkołami filozoficznymi. Umie sformułować i zreferować główne kontrowersje filozoficzne starożytności. Potrafi syntetycznie mówić historyczny rozwój najważniejszych problemów filozofii starożytnej: 1.Bóg; 2.Poznanie; 3.Etyka; 4.Koncepcja bytu.
UMIEJĘTNOŚCI: Student potrafi dotrzeć do źródeł i opracowań dotyczących filozofii starożytnej, umie poruszać się po edycjach tekstów, dotyczących poszczególnych filozofów i szkół (Stephanus, Bekker PG, PL); samodzielnie czyta i interpretuje teksty starożytne (w przekładzie na język polski lub inny nowożytny). Potrafi wskazać na różne tradycje interpretacyjne, dotyczące filozofów starożytnych, umie wybrać i uzasadnić jedną z nich i zastosować ją do interpretacji wybranego tekstu, filozofa lub szkoły.
KOMPETENCJE SPOŁECZNE: Student zna zakres posiadanej przez siebie wiedzy i posiadanych umiejętności, zachowuje ostrożność w wydawaniu ocen i opinii; potrafi je dyskutować i odpowiadać na krytykę.
ECTS
aktywność studenta liczba godzin/nakład pracy studenta
udział w wykładzie 30
udział w ćwiczeniach 30
przygotowanie do ćwiczeń 30
czas na napisanie pracy 30
przygotowanie do egzaminu 30
SUMA GODZIN 150 [110 : 25 =6]
LICZBA ECTS 6
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: