Mentoring 3 WF-FI-22-MEN3
- https://teams.microsoft.com/l/team/19%3AxN5J6mr9c3leDzSQU7O3JxrRf6UT3tAomAy7CQgGJh01%40thread.tacv2/conversations?groupId=bd330480-3e1d-483d-85e9-2211aab85d20&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3 (w cyklu 2023/24_L)
- https://teams.microsoft.com/l/team/19%3AxN5J6mr9c3leDzSQU7O3JxrRf6UT3tAomAy7CQgGJh01%40thread.tacv2/conversations?groupId=bd330480-3e1d-483d-85e9-2211aab85d20&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3 (w cyklu 2024/25_L)
Celem zajęć jest bieżąca pomoc studentom w przygotowaniu pracy dyplomowej oraz planowaniu i realizowaniu działań związanych z aktualnym etapem odbywania studiów i dalszą karierą zawodową. Spotkania odbywają się w trybie indywidualnym z ukierunkowaniem na konkretne zagadnienia i problemy, z którymi aktualnie ma do czynienia uczestnik. Zajęcia służą uzyskaniu wsparcia merytorycznego i metodologicznego w zakresie obejmującym tok studiów oraz w perspektywie dalszej kariery zawodowej po ukończeniu studiów.
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
W cyklu 2025/26_L: Kontakt z prowadzącym - bezpośredni - 0,5ECTS:
*udział w zajęciach - 5h
*udział w zaliczeniach poza zajęciami - 1h
*udział w konsultacjach - 10h
Kontakt z prowadzącym - pośredni - 0,5ECTS:
*przygotowanie do zajęć - 5h
*przygotowanie do zaliczenia - 5h
| W cyklu 2023/24_L: ECTS:
udział w zajęciach: 5
przygotowanie do zajęć: 25
Suma godzin pracy studenta: 30 [30 = 1 (1 ECTS = 30 godzin pracy studenta)]
LICZBA ECTS: 1 | W cyklu 2024/25_L: ECTS:
udział w zajęciach: 5
przygotowanie do zajęć: 25
Suma godzin pracy studenta: 30 [30 = 1 (1 ECTS = 30 godzin pracy studenta)]
LICZBA ECTS: 1 |
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/23_L: | W cyklu 2025/26_L: | W cyklu 2024/25_L: | W cyklu 2023/24_L: |
Efekty kształcenia
FI2_W02 - student/ka wskazuje i uzasadnia znaczenie wybranych koncepcji filozoficznych w kontekście współczesnych sporów naukowych oraz analizuje ich związek z metodologiami właściwymi dla innych dziedzin wiedzy
FI2_W10 - student/ka przedstawia i analizuje przypadki współdziałania filozofii z innymi dziedzinami (np. kognitywistyka, bioetyka, przyrodoznawstwo), wykazując gotowość do interdyscyplinarnego podejścia
FI2_U01 - student/ka korzysta z zaawansowanych narzędzi ICT (np. bazy danych, menedżery literatury, cyfrowe biblioteki, narzędzia do analizy tekstu) do samodzielnego opracowania zagadnienia filozoficznego.
FI2_U03 - student/ka samodzielnie formułuje hipotezy badawcze w wybranym obszarze filozofii oraz projektuje argumentację opartą na źródłach i ustaleniach metodologicznych, konsultując się z mentorem
FI2_U09 - student/ka przygotowuje koncepcję i plan badań filozoficznych (lub interdyscyplinarnych), wykonując ich część pod kierunkiem mentora i dokumentując postępy w formie notatek badawczych, mini-raportów lub eseju
FI2_K01 - student/ka dokonuje krytycznej samooceny stanu swojej wiedzy i kompetencji badawczych oraz podejmuje działania rozwojowe (np. dodatkowa lektura, konsultacje, udział w seminariach
FI2_K03 - student/ka planuje i inicjuje działania badawcze lub projektowe, konsultując ich zakres i metodykę z mentorem, oraz systematycznie je realizuje w ramach cyklicznych spotkań
Weryfikacja efektów:
- projekt indywidualny (obejmujący filozoficzną analizę wybranego problemu)
Kryteria oceniania
Ocena dotyczy aktywności i stopnia zaangażowania uczestnika w trakcie zajęć z uwzględnieniem szczegółowych zadań zleconych do realizacji, dostosowanych indywidualnie do uczestnika.
Podstawowym warunkiem zaliczenia zajęć jest odbycie wymaganej w programie studiów liczby spotkań.
Duża aktywność i pełne zaangażowanie w zajęcia: 5
Duża aktywność i wysokie zaangażowanie w zajęcia: 4,5
Umiarkowana aktywność i zaangażowanie w zajęcia: 4
Umiarkowana aktywność i częściowe zaangażowanie w zajęcia: 3,5
Mała aktywność i częściowe zaangażowanie w zajęcia: 3
Niska aktywność i zaangażowanie w zajęcia: 2
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy
Literatura
Literatura obowiązkowa
1. Polak P., Trombik K., Metodyka pracy naukowej w filozofii. Wprowadzenie do warsztatu cyfrowej humanistyki, Kraków 2023.
2. Jadacki J., Jak studiować filozofię?, Warszawa 1996.
W cyklu 2023/24_L:
Zostanie podana w trakcie zajęć po sprofilowaniu jej ze względu na zapotrzebowanie uczestników. |
W cyklu 2024/25_L:
Zostanie podana w trakcie zajęć po sprofilowaniu jej ze względu na zapotrzebowanie uczestników. |
Uwagi
W cyklu 2023/24_L:
Zajęcia odbywają się online (MS Teams) |
W cyklu 2024/25_L:
Zajęcia odbywają się online (MS Teams) |
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: