WMSFang: Philosophy of music WF-FI-212-WMAN-PL24
The aim of the course is to introduce the student to the philosophy of music (musical piece), in particular to the issues of epistemology and ontology of a musical piece. The course covers the following areas: 1) basic knowledge of the ontology and epistemology of a musical piece, 2) music and emotions, 3) selected issues from the history of the philosophy of music, 3) types of music, 4) philosophy of music and other disciplines.
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
FI2_W03; FI2_W04;
FI2_U07; FI2_U11;
FI2_K06
Kryteria oceniania
The assessment criterion is writing the test.
Literatura
1. Dodd, Julian, 2007, Works of Music: An Essay in Ontology, Oxford: Oxford University Press.
2. Gracyk, Theodore & Andrew Kania (eds.), 2011, The Routledge Companion to Philosophy and Music, New York: Routledge.
3. Hamilton, Andy, 2007, Aesthetics and Music, New York: Continuum.
4. Kivy, Peter, 1980, The Corded Shell: Reflections on Musical Expression, Princeton, NJ: Princeton University Press.
5. Kivy, Peter, 1990, Music Alone: Philosophical Reflections on the Purely Musical Experience, Ithaca, NY: Cornell University Press.
6. Levinson, Jerrold, 1980, “What a Musical Work Is”, Journal of Philosophy, 77(1): 5–28. doi:10.2307/2025596
7. Nussbaum, Charles O., 2007, The Musical Representation: Meaning, Ontology, and Emotion, Cambridge, MA: MIT Press.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: