SP: Tomizm konsekwentny Mieczysława Gogacza WF-FI-212-SPAND25
Głównym celem zajęć jest zapoznanie studentów z oryginalną interpretacją filozofii Tomasza z Akwinu sformułowaną w naszej uczelni przez prof. Mieczysława Gogacza. Dodatkowym celem jest prześledzenie poszczególnych ujęć problemów filozoficznych w tomizmie Mieczysława Bogacza od strony ich filozoficznych przyczyn i konsekwencji.
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student zna formuły poszczególnych problemów filozoficznych w interpretacji tomizmu konsekwentnego, potrafi wskazać ich filozoficzne źródła i skutki, porównać je z innymi ujęciami oraz potrafi wskazać na zalety i braki tych formuł.
Student potrafi wskazać na konsekwencje ujęć filozoficznych w innych dziedzinach wiedzy, np. pedagogice, kulturze, zyciu gospodarczym i społecznym.
Student sprawnie posługuje się literaturą przedmiotu zarówno w postaci drukowanej jak i cyfrowej.
Kryteria oceniania
Na ocenę końcową składają się:
1. Obecność na zajęciach – 10 pkt
2. Bieżące przygotowywanie Seminarium– 10 pkt
3. Prezentacja własnych badań – 32 pkt
Dopuszczalne są dwie nieobecności.
Skala ocen (test):
0–15 pkt (≤46%) – niedostateczny (2.0)
16–19 pkt (50–59%) – dostateczny (3.0)
20–23 pkt (63–71%) – dostateczny plus (3.5)
24–27 pkt (75–84%) – dobry (4.0)
28–29 pkt (88–91%) – dobry plus (4.5)
30–32 pkt (≥94%) – bardzo dobry (5.0)
Skala ocen końcowa:
0–25 pkt 2.0 – niedostateczny
26–30 pkt 3.0 – dostateczny
31–35 pkt 3.5 – dostateczny plus
36–40 pkt 4.0 – dobry
41–45 pkt 4.5 – dobry plus
46–52 pkt 5.0 – bardzo dobry
Literatura
M. Gogacz, Wstęp do tomizmu, 2024.
Tomizm konsekwentny, red. A. Andrzejuk, 2022
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: