Seminarium magisterskie z etyki 2 WF-FI-212-SEMPOD2
Seminarium magisterskie z etyki posiada dwa cele:
Pierwszym celem jest pogłębienie wiedzy z etyki, wybierając jakiś główny temat do wspólnej dyskusji.
Celem drugim jest pomoc w pisaniu pracy magisterskiej oraz przygotowywanie referatów. Tematy zostają wybrane przez studentów i dotyczą one różnych zagadnień, które podlegają etycznej analizie pod pewnym kątem, ściśle określonym.
Tematy związane z etyką odnoszą się do normatywnych i aksjologicznych wymiarów dobra lub zła; badanych w wymiarze teoretycznym i praktycznym.
Korzyści uczestniczenia w seminarium z etyki mają więc charakter teoretyczny i praktyczny.
Wybór tematu pracy magisterskiej i jego szczegółowe opracowanie
wymaga:
1. Przygotowanie tematu pracy i jego uściślenie
2. Znalezienie odpowiedniej literatury
3.Czytanie, analizowanie i interpretowanie tekstu pod kątem wybranego tematu
4. Spis zagadnień i problemów, które będą stanowiły treść pracy i jej poszczególnych rozdziałów
5. Pisanie pracy, sprawdzanie i korygowanie
6. Analiza zagadnień wraz z tekstami, dominujące stanowiska i rozumienie kategorii moralnych
7.Wspólna praca nad całością , Wstęp i Zakończenie - jakie elementy należy podkreślić
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza: o tym jak się pisze pracę magisterską, w jaki sposób interpretuje się stanowiska i poglądy, ogólna wiedza o etyce i filozofii, znajomość terminologii filozoficznej
Umiejętności: umiejętność czytania i analizowania tekstów, interpretacji problemów i zagadnień, zdolność do poprawnego pisania, argumentowania oraz do wyjaśniania stanowisk i poglądów, sprawność w formułowaniu przypisów z zachowaniem formalnych wymagań
ECTS:
udział w seminarium - 30 godzin
pisanie pracy magisterskiej - 60 godzin
lektura tekstów - 20 godzin
konsultacje - 10 godzin
suma godzin - 120 : 30 = 4 punkty ECTS
Kryteria oceniania
Metody: w trakcie seminarium prowadzący kieruje dyskusją, wprowadzając w temat, organizuje i podsumowuje wypowiedzi studentów, dokonuje oceny, wskazuje na lektury kub tematy, w których poruszane są podobne zagadnienia, uczy jak przygotować referat ( na podstawie materiałów zebranych do pracy magisterskiej)
Przekazywanie szczegółowej wiedzy i weryfikacja argumentów i metod badawczych, jakie zostały zastosowane w pracy, dyskusja na ten temat
Metoda seminaryjna opiera się na kompetentnych wypowiedziach przygotowanych do dyskusji ( tj. referatów), które dotyczą tematów prac magisterskich.
Kryterium oceniania:
1.na ocenę 2-student nie pisze pracy magisterskiej, nie prezentował żadnego materiału związanego z wybranym tematem, nie przygotował referatu
2. na ocenę 3- przygotował referat lub część pracy, ale zrobił to bardzo powierzchownie, nie stosując zasad pisania pracy
3.na ocenę 4-student brał udział w dyskusji, przygotował referat oraz
pracę. i zrobił to zgodnie z wymaganiami formalnymi i merytorycznymi
4.na ocenę 5-czynny udział w dyskusjach, przedstawił w sposób interesujący i przemyślany swój referat, napisany na podstawie literatury źródłowej, podanej w tym sylabusie
Literatura
Arystoteles, Etyka nikomachejska, Warszawa 1982
D. Hildebrand, Morality and Situation Rthics, Chicago 1966I.
I. Kant, Krytyka rozumu praktycznego, Warszawa 1984.
M.Nussbaum, The Fragility of Goodness,Cambridge 1986
M.Oakshott, O postępowaniu cłowieka, Warszawa 200
R.Spaemann, Szczęście a życzliwość, Lublin 1977
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: