Seminarium magisterskie z teorii poznania 2 WF-FI-212-SEMKRO2
Zajęcia seminaryjne mają podwójny charakter: jako seminarium pierwsze (magisterskie) koncentrują się na przygotowaniu pracy magisterskiej, jako seminarium drugie - poszerzają wiedzę uczestników seminarium.
Obszar tematyczny seminarium obejmuje zagadnienia teorii poznania, klasycznej i współczesnej filozofii umysłu, szeroko rozumianej fenomenologii oraz nurtów z nią związanych.
Problematyka, podejmowana na seminarium, jest jest skorelowana z zainteresowaniami naukowymi uczestników seminarium.
Praca na seminarium polega na krytycznej analizie tekstów filozoficznych, omówieniu podstawowych kwestii z danej problematyki, ewentualnie dyskusji nad własnymi pracami uczestników seminarium.
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Efekty kształcenia:
Pierwsze seminarium:
Student ma znajomość metod badawczych i strategii argumentacyjnych wykorzystywanych w teorii poznania. Zna profesjonalne narzędzia wyszukiwawcze ukierunkowane na problematykę filozoficzną, a w szczególności na zagadnienia teoriopoznawcze.
Uczestnik seminarium potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i poszerzać umiejętności badawcze. Umie pisać opracowania na podstawie samodzielnie dobranej literatury. Potrafi dobierać i tworzyć strategie argumentacyjne, konstruować krytyczne argumenty, a także formułować odpowiedzi na krytykę. Jest przygotowany do prowadzenia, we współpracy z innymi profesjonalistami, samodzielnej pracy badawczej, umożliwiającej rozwój naukowy.
Student samodzielnie podejmuje i inicjuje działania badawcze, potrafi je zaplanować i zorganizować ich przebieg.
Drugie seminarium:
Student ma pogłębioną znajomość wiodących idei filozoficznych z zakresu teorii poznania, a także gruntowną znajomość metod badawczych i strategii argumentacyjnych wykorzystywanych w teorii poznania. Zna i rozumie epistemicznych podstaw kultury.
Uczestnik seminarium umie na podstawie dobranej literatury rekonstruować i konstruować argumentację z perspektywy problemów teoriopoznawczych.
Student samodzielnie podejmuje i inicjuje działania badawcze, potrafi je zaplanować i zorganizować ich przebieg.
ECTS
udział w seminarium: 30 godz.
przygotowanie do seminarium: 25 godz.
przygotowanie referatu: 30 godz.
prezentacja fragmentów pracy magisterskiej: 30 godz.
Konsultacje: 10 godz.suma godzin: 120 [120/30(25)=4]
liczba ECTS: 4
Kryteria oceniania
Metody: czytanie tekstu filozoficznego ze zrozumieniem, analiza tekstu, wydobycie podstawowych tez i argumentacji, wskazanie na powiązania merytoryczne, dyskusja.
Kryteria oceny: uczestniczenie w zajęciach, aktywność i przygotowanie do zajęć, posiadana wiedza i jej rozwój w wyniku uczestniczenia w seminarium,
Wysokość oceny zależy od stopnia spełniania ww. kryteriów
Studenci, dla których jest to pierwsze seminarium, ponadto systematyczna praca nad pracą magisterską.
Literatura
Literatura jest dobierana do podejmowanych zagadnień i ustalana z uczestnikami seminarium.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: