PSF: Zagadnienia epistemologiczne w polskiej filozofii XIX wieku WF-FI-212-PSFFIL23
Celem przedmiotu jest zgłębienie głównych zagadnień z zakresu epistemologii w kontekście polskiej filozofii XIX wieku. Studenci będą miały okazję zanurzyć się w kompleksowy przegląd koncepcji poznania, nauki, i teorii umysłu, które kształtowały myśl filozoficzną tego okresu. Przedmiot ma na celu rozwinięcie umiejętności analizy tekstów filozoficznych oraz zrozumienia kontekstu historycznego. Poprzez zgłębienie dzieł polskich filozofów, studenci zdobędą wiedzę dotyczącą zarówno specyficznych kwestii epistemologicznych, jak i szerszego kontekstu filozoficznego XIX wieku. Ostatecznym celem jest zachęcenie do krytycznego myślenia, a także zrozumienia dziedzictwa polskiej myśli epistemologicznej i jej wpływu na współczesne debaty filozoficzne.
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
FI2_W01: Zdolność do głębokiego zrozumienia roli refleksji epistemologicznej w kształtowaniu polskiej filozofii XIX wieku.
FI2_W02: Umiejętność świadomego i rozszerzonego postrzegania miejsca i znaczenia epistemologii w relacji do innych dziedzin filozoficznych oraz kontekstu społecznego tamtego okresu.
FI2_U01: Zdolność do samodzielnego wyszukiwania, analizy, oceny oraz selekcji informacji z zakresu epistemologii w polskiej filozofii XIX wieku.
FI2_U04: Umiejętność samodzielnego interpretowania tekstów filozoficznych, formułowania krytycznych argumentacji i oceny stanowisk epistemologicznych polskich filozofów tamtego okresu.
FI2_K05: Gotowość do ustawicznego pogłębiania umiejętności językowych oraz wykorzystywania ich w analizie tekstów filozoficznych.
Kryteria oceniania
Dla wszystkich efektów przyjmuje się następujące kryteria oceny we wszystkich formach weryfikacji:
ocena 5: osiągnięty w pełni (bez uchwytnych niedociągnięć),
ocena 4,5: osiągnięty niemal w pełni i nie są spełnione kryteria przyznania wyższej oceny,
ocena 4: osiągnięty w znacznym stopniu i nie są spełnione kryteria przyznania wyższej oceny,
ocena 3,5: osiągnięty w znacznym stopniu z wyraźną przewagą pozytywów i nie są spełnione kryteria przyznania wyższej oceny,
ocena 3: osiągnięty dla większości przypadków objętych weryfikacją i nie są spełnione kryteria przyznania wyższej oceny,
ocena 2: nie został osiągnięty dla większości przypadków objętych weryfikacją.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: