WHF: Historia etyki WF-FI-21-WHFE-P21
Zajęcia mają na celu zapoznanie studentów z koncepcjami, które wywarły największy wpływ na rozwój myśli etycznej. Podczas wykładu omówione zostaną najważniejsze idee etyczne rozwinięte w ramach teorii powszechnie uznanych za klasyczne. Podczas zajęć studenci nabywają umiejętności analizowania koncepcji etycznych ze względu na ich podobieństwa i różnice, a także inspiracje i kontynuacje w odniesieniu do poruszanej problematyki i proponowanych rozwiązań.
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023/24_Z: | W cyklu 2021/22_Z: | W cyklu 2022/23_Z: |
Efekty kształcenia
W1 - student rozróżnia podstawowe kierunki i nurty w etyce, jest w stanie je scharakteryzować ze względu na koncepcje dobrego życia oraz rozpoznanie dobra i zła;
W2 - student wyjaśnia powiązania, zależności wielkich systemów etycznych; wskazuje uwarunkowania kulturowe i społeczne poglądów etycznych; wskazuje zależności i związki myśli współczesnej z dziedzictwem myśli etycznej
U1 - student potrafi wskazać inspirującą rolę tradycji etycznej dla rozwiązywania współczesnych problemów; mając ogólną wiedzę o historycznych nurtach etyki, z pozycji współczesnych jest w stanie poddać je analizie ze względu na rozumienie dobrego życia
U2 - weryfikuje podstawy koncepcji etycznych, klasyfikuje je i porządkuje według rozpoznania dobra i zła
K1 - student przyjmuje postawę wnikliwej i krytycznej oceny prezentowanych stanowisk i poglądów
K2 - student dyskutuje na temat tego, na ile poglądy etyków ubiegłych wieków, kształtują nasze wyobrażenie o dobrym życiu, nasz język i współczesne dyskursy moralne
Kryteria oceniania
Efekt W1, W2
- na ocenę bardzo dobrą: student rozróżnia wszystkie najważniejsze kierunki i nurty w etyce i szczegółowo je charakteryzuje ze względu na koncepcje dobrego życia
- na dobrą: student rozróżnia wszystkie najważniejsze kierunki i nurty w etyce i charakteryzuje je ze względu na koncepcje dobrego życia
- na ocenę dostateczną: student rozróżnia wszystkie najważniejsze kierunki i nurty w etyce, ale charakteryzuje je bardzo powierzchownie
Efekt U1, U2
- na ocenę bardzo dobrą: student wnikliwie analizuje koncepcje etyczne ze względu na ich rozumienie dobra i zła moralnego, weryfikuje ich podstawy, klasyfikuje i porządkuje je
- na ocenę dobrą: student dobrze analizuje koncepcje etyczne ze względu na ich rozumienie dobra i zła moralnego, weryfikuje ich podstawy, klasyfikuje i porządkuje je
- na ocenę dostateczną: student powierzchownie analizuje koncepcje etyczne ze względu na ich rozumienie dobra i zła moralnego, nie potrafi wskazać na ich podstawy
Kompetencje:
Oceniana jest postawa wobec prezentowanych stanowisk i poglądów, jej wnikliwość i krytycyzm, a także umiejętność udziału w dyskusji na temat tego, na ile poglądy etyków ubiegłych wieków, kształtują nasze wyobrażenie o dobrym życiu
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: