Mentoring 1 WF-FI-21-MEN1
W ramach mentoringu realizowane będą indywidualne zadania edukacyjne. Celem zajęć jest bieżąca pomoc studentom w przygotowaniu pracy dyplomowej oraz planowaniu i realizowaniu działań związanych z aktualnym etapem odbywania studiów i dalszą karierą zawodową. Prowadzący będzie również pomagał studentom w przygotowaniu tez do egzaminów magisterskich z filozofii. Spotkania odbywają się w trybie indywidualnym z ukierunkowaniem na konkretne zagadnienia i problemy, z którymi aktualnie ma do czynienia uczestnik. Zajęcia służą uzyskaniu wsparcia merytorycznego i metodologicznego w zakresie obejmującym tok studiów oraz w perspektywie dalszej kariery zawodowej po ukończeniu studiów.
W cyklu 2023/24_L:
W ramach zajęć będą omawiane indywidualne zadania edukacyjne. W szczególności, nauczyciel będzie pomagał studentom w przygotowaniu tez do egzaminów licencjackich i magisterskich z filozofii. |
W cyklu 2024/25_L:
W ramach zajęć będą omawiane indywidualne zadania edukacyjne. W szczególności, nauczyciel będzie pomagał studentom w przygotowaniu tez do egzaminów licencjackich i magisterskich z filozofii. |
W cyklu 2025/26_L:
W ramach zajęć będą omawiane indywidualne zadania edukacyjne. W szczególności, nauczyciel będzie pomagał studentom w przygotowaniu tez do egzaminów licencjackich i magisterskich z filozofii. |
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/23_L: | W cyklu 2021/22_L: | W cyklu 2024/25_L: | W cyklu 2023/24_L: | W cyklu 2025/26_L: |
Efekty kształcenia
FI2_W02 - student/ka wskazuje i uzasadnia znaczenie wybranych koncepcji filozoficznych w kontekście współczesnych sporów naukowych oraz analizuje ich związek z metodologiami właściwymi dla innych dziedzin wiedzy
FI2_W10 - student/ka przedstawia i analizuje przypadki współdziałania filozofii z innymi dziedzinami (np. kognitywistyka, bioetyka, przyrodoznawstwo), wykazując gotowość do interdyscyplinarnego podejścia
FI2_U01 - student/ka korzysta z zaawansowanych narzędzi ICT (np. bazy danych, menedżery literatury, cyfrowe biblioteki, narzędzia do analizy tekstu) do samodzielnego opracowania zagadnienia filozoficznego.
FI2_U03 - student/ka samodzielnie formułuje hipotezy badawcze w wybranym obszarze filozofii oraz projektuje argumentację opartą na źródłach i ustaleniach metodologicznych, konsultując się z mentorem
FI2_U09 - student/ka przygotowuje koncepcję i plan badań filozoficznych (lub interdyscyplinarnych), wykonując ich część pod kierunkiem mentora i dokumentując postępy w formie notatek badawczych, mini-raportów lub eseju
FI2_K01 - student/ka dokonuje krytycznej samooceny stanu swojej wiedzy i kompetencji badawczych oraz podejmuje działania rozwojowe (np. dodatkowa lektura, konsultacje, udział w seminariach
FI2_K03 - student/ka planuje i inicjuje działania badawcze lub projektowe, konsultując ich zakres i metodykę z mentorem, oraz systematycznie je realizuje w ramach cyklicznych spotkań.
Weryfikacja efektów:
- projekt indywidualny (obejmujący filozoficzną analizę wybranego problemu)
Kryteria oceniania
Ocena dotyczy aktywności i stopnia zaangażowania uczestnika w trakcie zajęć z uwzględnieniem szczegółowych zadań zleconych do realizacji, dostosowanych indywidualnie do uczestnika.
Podstawowym warunkiem zaliczenia zajęć jest odbycie wymaganej w programie studiów liczby spotkań.
Duża aktywność i pełne zaangażowanie w zajęcia: 5
Duża aktywność i wysokie zaangażowanie w zajęcia: 4,5
Umiarkowana aktywność i zaangażowanie w zajęcia: 4
Umiarkowana aktywność i częściowe zaangażowanie w zajęcia: 3,5
Mała aktywność i częściowe zaangażowanie w zajęcia: 3
Niska aktywność i zaangażowanie w zajęcia: 2
Praktyki zawodowe
Brak
Literatura
Literatura obowiązkowa
1. Polak P., Trombik K., Metodyka pracy naukowej w filozofii. Wprowadzenie do warsztatu cyfrowej humanistyki, Kraków 2023.
2. Jadacki J., Jak studiować filozofię?, Warszawa 1996.
Literatura uzupełniająca
1. Hnat K., Mentoring jako skuteczna metoda zarządzania talentami młodych ludzi oraz ich rozwoju osobistego, https://bibliotekanauki.pl/articles/11542390.pdf
2. Zenderowski R., Praca magisterska. Jak pisać i obronić?Wskazówki metodologiczne, Warszawa 2007.
W cyklu 2023/24_L:
Literatura jest dobierana indywidualnie, w zależności od potrzeb zgłaszanych przez studentów Mentoringu. Gdy chodzi o omawianie tez do egzaminów licencjackiego i magisterskiego, to przewidziane są następujące lektury: |
W cyklu 2024/25_L:
Literatura jest dobierana indywidualnie, w zależności od potrzeb zgłaszanych przez studentów Mentoringu. Gdy chodzi o omawianie tez do egzaminów licencjackiego i magisterskiego, to przewidziane są następujące lektury: |
Uwagi
W cyklu 2023/24_L:
nie dotyczy |
W cyklu 2024/25_L:
nie dotyczy |
W cyklu 2025/26_L:
nie dotyczy |
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: