Seminarium licencjackie 3 WF-FI-13-SL3-B21
Seminarium 3 koncentruje się na pisaniu, redagowaniu i finalizacji pracy licencjackiej z filozofii. Uczestniczki i uczestnicy rozwijają umiejętność samodzielnego prowadzenia wywodu filozoficznego, pracują nad strukturą i argumentacją tekstu oraz uczą się precyzyjnego formułowania myśli. Zajęcia mają charakter warsztatowy: obejmują prezentację fragmentów tekstów, wspólne ich omawianie oraz indywidualne konsultacje w ramach zajęć. Istotnym celem kursu jest także przygotowanie do obrony pracy – zarówno pod względem merytorycznym, jak i retorycznym.
|
W cyklu 2023/24_L:
Ze względu na pierwszy cel zajęć jakim jest przygotowanie pracy licencjackiej student zapoznaje się z metodyką pisania pracy licencjackiej ( ogólnie naukowej), przypominane są metody przygotowania do pisania pracy, określenie zaawansowania pracy u uczestników seminarium i koordynacja pracy. Ze względu na drugi cel zostały wyodrębnione grupy zgadnie, które będą podejmowane w trakcie spotkań seminaryjnych. Należą do nich: Zagadnienia znaczenia językowego, zagadnienia prawdy, zagadnienie komunikacyjnej, zagadnienia teorii umysłu, zagadnienie realizmu poznania itp. |
W cyklu 2024/25_L:
Ze względu na pierwszy cel zajęć jakim jest przygotowanie pracy licencjackiej student zapoznaje się z metodyką pisania pracy licencjackiej ( ogólnie naukowej), przypominane są metody przygotowania do pisania pracy, określenie zaawansowania pracy u uczestników seminarium i koordynacja pracy. Ze względu na drugi cel zostały wyodrębnione grupy zgadnie, które będą podejmowane w trakcie spotkań seminaryjnych. Należą do nich: Zagadnienia znaczenia językowego, zagadnienia prawdy, zagadnienie komunikacyjnej, zagadnienia teorii umysłu, zagadnienie realizmu poznania itp. |
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
W cyklu 2022/23_L: udział w zajęciach - 30
przygotowanie do seminarium, czytanie zadanych tekstów - 30
przygotowanie prezentacji 10
SUMA GODZIN 70
LICZBA ECTS – 70:30 = 2,(3) - 2 ECTS | W cyklu 2023/24_L: udział w zajęciach - 30
przygotowanie do seminarium, czytanie zadanych tekstów - 30
przygotowanie prezentacji 10
SUMA GODZIN 70
LICZBA ECTS – 70:30 = 2,(3) - 2 ECTS | W cyklu 2024/25_L: udział w zajęciach - 30
przygotowanie do seminarium, czytanie zadanych tekstów - 30
przygotowanie prezentacji 10
SUMA GODZIN 70
LICZBA ECTS – 70:30 = 2,(3) - 2 ECTS | W cyklu 2025/26_L: Razem 15 ECTS:
Kontakt z prowadzącym bezpośredni: 5 ECTS (150h)
- udział w zajęciach - 45h
- udział w zaliczeniach poza zajęciami - 15h
- udział w konsultacjach - 30h
Praca własna: 5 ECTS (150 godz)
- przygotowanie do zajęć (lektura, praca pisemna, analiza tekstu źródłowego) - 45 h
- przygotowanie do zaliczenia (np. czytanie, prezentacja, projekt, ...) - 105h
|
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2021/22_L: | W cyklu 2022/23_L: | W cyklu 2024/25_L: | W cyklu 2023/24_L: | W cyklu 2025/26_L: |
Efekty kształcenia
Student samodzielnie interpretuje i wykorzystuje idee wybranych autorów filozoficznych w autorskim opracowaniu problemu badawczego
Student charakteryzuje sposób budowania zaplecza literaturowego pracy filozoficznej przy użyciu zasobów cyfrowych.
Student samodzielnie wyszukuje, selekcjonuje i przetwarza dane źródłowe i literaturę z użyciem technik ICT (np. menedżerów bibliografii, baz danych)
Student interpretuje trudne teksty filozoficzne i stosuje poznaną terminologię we własnym tekście naukowym.
Pod kierunkiem opiekuna naukowego student realizuje samodzielny projekt badawczy zakończony pracą licencjacką spełniającą wymogi merytoryczne i formalne.
Student tworzy i rekonstruuje złożone argumentacje filozoficzne, odnosząc się do założeń światopoglądowych, normatywnych lub kulturowych.
Student samodzielnie organizuje pracę nad tekstem dyplomowym, ocenia postępy, rozwiązuje problemy metodologiczne i kończy projekt w wyznaczonym terminie.
Kryteria oceniania
Na ocenę końcową składają się:
1. Obecność na zajęciach – 10 pkt
2. Praca i aktywność na zajęciach - sumienne i rzetelne wykonywanie ćwiczeń i projektów indywidualnych – 20 pkt
3. Przygotowanie gotowej pracy licencjackiej – 40 pkt
Dopuszczalne są dwie nieobecności.
Zaliczenie na ocenę: złożenie gotowej, starannie - pod względem merytorycznym i formalnym przygotowanej – pracy licencjackiej
Uwaga! Złożenie w pełni gotowej pracy licencjackiej jest warunkiem koniecznym do zaliczenia Seminarium 3.
Skala ocen:
Bdb: 63-70 pkt (90% – 100%)
Db +: 59 – 62 pkt (84% – 88.6%)
Db: 53 – 58 pkt (76% – 82.9%)
Dst+: 48 – 52 pkt (68.6% – 74.3%)
Dst: 36 – 47 pkt (51.4% – 67.1%)
Ndst: 0 – 35 pkt (0% – 50%)
Literatura
Literatura obowiązkowa:
Eco, Umberto. Jak napisać pracę dyplomową. Poradnik dla humanistów. Przeł. Joanna Wajs. Warszawa: Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego, 2007.
Frede, Michael. „Philosophy and Its Past.” W: Essays in Ancient Philosophy, 3–20. Minneapolis: University of Minnesota Press, 1987.
Ochieng, Odhiambo. Philosophers and Their Craft: What the World Is Asking from Philosophy Today. Lanham: Rowman & Littlefield, 2018.
Literatura uzupełniająca:
Nussbaum, Martha. Nie dla zysku. Dlaczego demokracja potrzebuje humanistów. Przeł. Tomasz Krzyżanowski. Warszawa: Wydawnictwo Krytyki Politycznej, 2014.
Searle, John R. „Czym jest akt mówienia?” Przeł. Leszek Koczanowicz. W: Filozofia języka, red. Barbara Stanosz, 309–326. Warszawa: PWN, 1980.
Deleuze, Gilles, i Félix Guattari. Co to jest filozofia? Przeł. Paweł Pieniążek. Warszawa: Fundacja Aletheia, 2021.
Uwaga! Wszystkie teksty omawiane na zajęciach zostaną udostępnione online (w postaci pliku pdf) za pośrednictwem USOSMAil.
|
W cyklu 2023/24_L:
1. H. Putnam, Dlaczego umysłu nie można znaturalizować, w : Wiele Twarzy realizmu i inne eseje, przekład. A. Grobler, PWN, Warszawa 1998, 2. W.V.O. Quine, Dwa dogmaty empiryzmu w tegoż: Z Punktu widzenia logiki, 3. A Tarski, Semantyczna koncepcja prawdy i podstawy semantyki, w tegoż Pisma logiczno-filozoficzne t.1 Prawda; ss. 228-282 4. H. Putnam, Znaczenie wyrazu „znaczenie” w: Wiele twarzy realizmu i inne eseje. 5. J. Searle, Umysł na nowo odkryty. 6. H.P. Grice: Logika a konwersacja. [W:] Język w świetle nauki. Warszawa 1980. 7. J. Taylor, Kategoryzacja w języku. Prototypy w teorii językoznawczej. |
W cyklu 2024/25_L:
1. H. Putnam, Dlaczego umysłu nie można znaturalizować, w : Wiele Twarzy realizmu i inne eseje, przekład. A. Grobler, PWN, Warszawa 1998, 2. W.V.O. Quine, Dwa dogmaty empiryzmu w tegoż: Z Punktu widzenia logiki, 3. A Tarski, Semantyczna koncepcja prawdy i podstawy semantyki, w tegoż Pisma logiczno-filozoficzne t.1 Prawda; ss. 228-282 4. H. Putnam, Znaczenie wyrazu „znaczenie” w: Wiele twarzy realizmu i inne eseje. 5. J. Searle, Umysł na nowo odkryty. 6. H.P. Grice: Logika a konwersacja. [W:] Język w świetle nauki. Warszawa 1980. 7. J. Taylor, Kategoryzacja w języku. Prototypy w teorii językoznawczej. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: