Seminarium licencjackie 2 WF-FI-13-SL2-SW
- https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3AhO8qeLdEyL_GT3ZdD0HTb5N3s5eHrfKk0wW0fjM5wQg1%40thread.tacv2/General?groupId=49c941bc-182c-4f46-a433-87ab2445f774&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3
- https://teams.microsoft.com/l/team/19%3AgHaZUCUhANh9Uc6YRNLJzaksRn3nx3I74_tqfK6MY1s1%40thread.tacv2/conversations?groupId=b6e043ca-21b0-4531-8fe8-90bcdc28f07a&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3 (w cyklu 2024/25_Z)
Celem zajęć jest dalsze doskonalenie umiejętności opracowania, analizowania i prezentowania wybranych zagadnień filozoficznych w formie ustnej i pisemnej w perspektywie wymagań związanych z ukończeniem studiów I stopnia. Zajęcia mają charakter przede wszystkim ćwiczeniowy, oparty na dyskusji i pracy indywidualnej. Kolejnym celem zajęć jest doskonalenie umiejętności prawidłowego i sprawnego posługiwania się podstawowymi narzędziami pracy filozofa w zakresie analizy tekstów filozoficznych, referowania treści filozoficznych, prezentacji stanowisk, prowadzenia dyskusji i formułowania argumentacji. Ponadto zajęcia umożliwiają pracę nad przygotowaniem pracy dyplomowej (licencjackiej).
|
W cyklu 2024/25_Z:
Celem zajęć jest doskonalenie umiejętności opracowania, analizowania i prezentowania wybranych zagadnień filozoficznych w formie ustnej i pisemnej w perspektywie wymagań związanych z ukończeniem studiów I stopnia. Zajęcia mają charakter przede wszystkim ćwiczeniowy, oparty na dyskusji i pracy indywidualnej. Zajęcia służą zapoznaniu się i dyskusji nad wybranymi zagadnieniami filozoficznymi z zakresu historii filozofii, filozofii przyrody i filozofii nauk przyrodniczych (przyrodoznawstwa). Dalszym celem zajęć jest uzyskanie umiejętności prawidłowego i sprawnego posługiwania się podstawowymi narzędziami pracy filozofa w zakresie analizy tekstów filozoficznych, referowania treści filozoficznych, prezentacji stanowisk, prowadzenia dyskusji i formułowania argumentacji. |
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
W cyklu 2024/25_Z: ECTS:
udział w seminarium: 30
przygotowanie do seminarium i lektura tekstów: 30
pisanie pracy zaliczeniowej i konsultacje: 30
Suma godzin pracy studenta: 90 [90 : 30 = 3 (1 ECTS = 30 godzin pracy studenta)]
LICZBA ECTS: 3 | W cyklu 2025/26_Z: Kontakt z prowadzącym bezpośredni: 2 ECTS
*udział w zajęciach: 30 godz.
*udział w konsultacjach: 20 godz.
Kontakt z prowadzącym pośredni: 1 ECTS:
*przygotowanie do zajęć (zbieranie, analizowani i selekcja materiałów; lektura i analiza treści tekstu; prace pisemne): 10 godz.
* przygotowanie do zaliczenia (lektura; projekt): 20 godz.
ECTS:
Suma godzin pracy studenta: 90 [90 : 30 = 3 (1 ECTS = 30 godzin pracy studenta)]
LICZBA ECTS: 3 |
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
FI1_W06 - student/ka analizuje i interpretuje zaawansowane idee filozoficzne wybranych autorów w kontekście przygotowywanej pracy licencjackiej
FI1_W09 - student/ka przedstawia procedury pozyskiwania wiedzy filozoficznej za pomocą katalogów bibliotek i baz naukowych
FI1_U01 - student/ka samodzielnie wyszukuje, analizuje i selekcjonuje informacje z różnych źródeł (pisanych i elektronicznych), wykorzystując ICT
FI1_U02 - student/ka czyta i interpretuje zaawansowane teksty filozoficzne, stosując precyzyjną terminologię filozoficzną
FI1_U09 - student/ka pod kierunkiem opiekuna realizuje na poziomie podstawowym własny projekt badawczy, w tym opracowuje tezę, plan pracy i zbiera materiały
FI1_U10 - student/ka samodzielnie rekonstruuje i buduje argumentacje filozoficzne, uwzględniając przesłanki normatywne, światopoglądowe lub kulturowe
FI1_K03 - student/ka samodzielnie organizuje swoją pracę badawczą, inicjuje działania i dokonuje krytycznej oceny postępów; samodzielnie formułuje i prezentuje propozycję rozwiązania problemów filozoficznych na podstawie ich twórczej analizy z uwzględnieniem kontekstu sytuacyjnego
Kryteria oceniania
Na ocenę końcową składają się:
1. Obecność na zajęciach (1/4 oceny końcowej):
Skala oceny cząstkowej za obecność na zajęciach potwierdzoną na liście obecności:
15 – 5
14 – 4,5
13 – 4
12 – 3,5
11 – 3
10-0 – 2
2. Bieżące przygotowywanie do zajęć w formie i w terminie wyznaczonych przez prowadzącego zajęcia zgodnie z podanymi wytycznymi w trakcie zajęć (1/4 oceny końcowej)
Skala ocen:
Terminowe, pełne przygotowanie 100% – 5
Terminowe, częściowe przygotowanie powyżej 75% – 4,5
Terminowe, częściowe przygotowanie 50-75% – 4
Nieterminowe, pełne przygotowanie 100% – 3,5
Nieterminowe, niepełne przygotowanie poniżej 100% – 3
Przygotowanie na poziomie poniżej 50% lub brak przygotowania – 2
3. Wynik przygotowania i prezentacji projektu (1/2 oceny końcowej):
Skala ocen:
Poprawność realizacji i prezentacji projektu na poziomie 90-100% – 5
Poprawność realizacji i prezentacji projektu na poziomie 80-90% – 4,5
Poprawność realizacji i prezentacji projektu na poziomie 70-80% – 4
Poprawność realizacji i prezentacji projektu na poziomie 60-70% – 3,5
Poprawność realizacji i prezentacji projektu na poziomie 50-60% – 3
Poprawność realizacji i prezentacji projektu na poziomie poniżej 50% – 2
Ocena końcowa jest średnią ważoną ocen cząstkowych z punktów 1-3
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy
Literatura
Literatura obowiązkowa zostanie podana w trakcie zajęć ze względu na jej sprofilowanie dla poszczególnych uczestników.
Literatura dodatkowa:
Polak P., Trombik K., "Metodyka pracy naukowej w filozofii. Wprowadzenie do warsztatu cyfrowej humanistyki", Wydawnictwo Księgarnia Akademicka, Kraków 2023.
Wasylczyk P., "Prezentacje naukowe. Praktyczny poradnik dla studentów, doktorantów i nie tylko", PWN, Warszawa 2018.
Kowalska M., Osińska V. (red.), "Wizualizacja informacji w humanistyce", Wydawnictwo UMK, Toruń 2018.
|
W cyklu 2024/25_Z:
Zostanie podana w trakcie zajęć ze względu na jej sprofilowanie dla poszczególnych uczestników. |
W cyklu 2025/26_Z:
Zostanie podana w trakcie zajęć ze względu na jej sprofilowanie dla poszczególnych uczestników. |
Uwagi
|
W cyklu 2024/25_Z:
Zajęcia odbywają się w pok. 302 w bud. 23. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: