Seminarium licencjackie 2 WF-FI-13-SL2-B21
Ze względu na pierwszy cel zajęć jakim jest przygotowanie pracy licencjackiej student zapoznaje się z metodyką pisania pracy licencjackiej ( ogólnie naukowej), przypominane są metody przygotowania do pisania pracy, określenie zaawansowania pracy u uczestników seminarium i koordynacja pracy.
Ze względu na drugi cel zostały wyodrębnione grupy zgadnie, które będą podejmowane w trakcie spotkań seminaryjnych.
Należą do nich: Zagadnienia znaczenia językowego, zagadnienia prawdy, zagadnienie komunikacyjnej, zagadnienia teorii umysłu, zagadnienie realizmu poznania itp.
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023/24_Z: | W cyklu 2024/25_Z: | W cyklu 2022/23_Z: | W cyklu 2021/22_Z: |
Efekty kształcenia
. Efektem jest przygotowanie pracy licencjackiej w wersji papierowej i elektronicznej (o objętości 30-60 stron standardowego wydruku komputerowego (ok. 54000-108000 znaków bez spacji) oraz poszerzenie wiedzy z teorii poznania i filozofii języka
Wiedza: student wie jaka jest problematyka współczesnej teorii poznania i filozofii języka, jakie są jej źródła i problematyka, zna jej głównych przedstawicieli i ich stanowiska. Student zna wybrane teksty dotyczące wybranych kwestii teorii poznania i filozofii języka i rozumie zagadnienia jakie one poruszają. Zna też wagę merytorycznej i racjonalnej dyskusji w kwestiach teoretycznych.
Umiejętności: student czyta i interpretuje teksty filozoficzne , Potrafi precyzyjnie i jasno formułować problemy i logicznie argumentować stawiane tezy. Umie sformułować trafną merytorycznie i poprawną logicznie prezentację wybranego zagadnienia. Rozumie specyfikę analizy filozoficznej. Potrafi zachować logiczną dyscyplinę myślenia i wypowiedzi.
Kompetencje: Jest przygotowany do pogłębionej, racjonalnej dyskusji na tematy podejmowane w teorii poznania i filozofii języka. Potrafi wnieść do każdej dyskusji na dowolny temat elementy analizy i racjonalnej argumentacji
ECTS
udział w zajęciach - 30
przygotowanie do seminarium, czytanie zadanych tekstów - 30
przygotowanie prezentacji 10
SUMA GODZIN 70
LICZBA ECTS – 70:30 = 2,(3) - 2 ECTS
Kryteria oceniania
1. Podstawą do zaliczenia seminarium licencjackiego na trzecim roku studiów jest przygotowanie i złożenie przez studenta pracy licencjackiej do oceny oraz odbycie przez studenta konsultacji przygotowujących go do egzaminu dyplomowego. Jeśli seminarium jest dla kogoś drugim seminarium, na którym nie przygotowuje pracy licencjackiej podstawa zaliczenia jest praca na seminarium (obecność, znajomość lektur, dyskusja) oraz przygotowanie prezentacji.
2. Ocena końcowa ma trzy składowe: ocenę za pracę na seminarium– przygotowanie do dyskusji, ocenę za przygotowanie prezentacji, dla osób, które nie przygotowują pracy licencjackiej lub ocena pracy licencjackiej oraz ocena z konsultacji. Pełna ocena wystawiana jest po odbyciu konsultacji w VI semestrze.
Praktyki zawodowe
nie dotyczy
Literatura
1. H. Putnam, Dlaczego umysłu nie można znaturalizować, w : Wiele Twarzy realizmu i inne eseje, przekład. A. Grobler, PWN, Warszawa 1998,
2. W.V.O. Quine, Dwa dogmaty empiryzmu w tegoż: Z Punktu widzenia logiki,
3. A Tarski, Semantyczna koncepcja prawdy i podstawy semantyki, w tegoż Pisma logiczno-filozoficzne t.1 Prawda; ss. 228-282
4. H. Putnam, Znaczenie wyrazu „znaczenie” w: Wiele twarzy realizmu i inne eseje.
5. J. Searle, Umysł na nowo odkryty.
6. H.P. Grice: Logika a konwersacja. [W:] Język w świetle nauki. Warszawa 1980.
7. J. Taylor, Kategoryzacja w języku. Prototypy w teorii językoznawczej.
Uwagi
W cyklu 2021/22_Z:
wynikające z toku studiów |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: