Seminarium licencjackie 1 WF-FI-13-SL1-PT24
Celem zajęć jest pogłębienie warsztatu pracy filozofa i przygotowanie pracy dyplomowej. Zajęcia seminaryjne mają służyć, z jednej strony, rozwojowi wiedzy z zakresu filozofii przez zapoznanie się z niektórymi tekstami o charakterze problemowym, z drugiej strony, seminarium ma polegać na pogłębianiu umiejętności pracy naukowej, a więc ma uczyć sposobów analizy tekstów filozoficznych, ich rozumienia i interpretacji, stosowania metod naukowych oraz rozwijać umiejętność sprawnego pisania prac naukowych na poziomie licencjackim.
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
FI1_W06 Student rozpoznaje i analizuje zaawansowane idee i argumenty wybranych autorów filozoficznych oraz stosuje metody interpretacji tekstu filozoficznego
FI1_W09 Student opisuje strukturę bibliotek cyfrowych i baz danych wspierających badania filozoficzne. 
FI1_U01 Student samodzielnie zdobywa wiedzę, selekcjonuje i krytycznie ocenia informacje ze źródeł pisanych i elektronicznych, stosując ICT.  
FI1_U02 Student czyta i interpretuje zaawansowane teksty filozoficzne, stosując precyzyjną terminologię filozoficzną 
FI1_U03 Student definiuje pojęcia potoczne i konstruuje precyzyjne definicje własnych terminów w wypowiedziach pisemnych i ustnych 
FI1_U05 Student stosuje zasady logiki oraz strategie argumentacyjne, uzasadniając i krytykując uogólnienia na podstawie dostępnych danych.
FI1_U09 Student prowadzi podstawową pracę badawczą pod kierunkiem opiekuna, formułując pytania badawcze i zbierając materiały.
FI1_U10 Student rekonstruuje i konstruuje różne typy argumentacji, odwołując się do normatywnych przesłanek i założeń światopoglądowych. 
FI1_K03 Student samodzielnie organizuje swoją pracę badawczą, inicjuje działania i dokonuje krytycznej oceny postępów.
Kryteria oceniania
Na ocenę końcową składają się:
1. Obecność na zajęciach – 10 pkt   
2. Bieżące przygotowywanie do zajęć seminaryjnych (znajomość lektur, przygotowanie pytań do zajęć itd.) – 10 pkt  
3. Wstępny projekt pracy licencjackiej i jego omówienie – 20 pkt. 
4. Aktywny udział w dyskusji i poprawność argumentacji - 10 
Dopuszczalne są dwie nieobecności.
Skala ocen końcowa:
0–24 pkt - 2.0 – niedostateczny  
25–30 pkt - 3.0 – dostateczny  
31–35 pkt - 3.5 – dostateczny plus  
36–40 pkt - 4.0 – dobry  
41–45 pkt - 4.5 – dobry plus  
46–50 pkt - 5.0 – bardzo dobry
Literatura
Literatura obowiązkowa
1. Z. Szkutnik, Metodyka pisania pracy dyplomowej, Poznań 2005, Wydawnictwo Poznańskie. 
2. J. M. Bocheński, Współczesne metody myślenia, Poznań 1992, W Drodze.  
3. B. Russell, Problemy filozofii, tłum. W. Sady, Warszawa 1995, PWN. 
4. T. Kotarbński, Elementy teorii poznania, logiki formalnej i metodologii nauk, Warszawa 1986 (I wyd.1929), PWN. 
Literatura uzupełniająca
1. L. Bartkowiak, Redagowanie pracy magisterskiej: poradnik dla studentów, Poznań 1998, Wydawnictwa Uczelniane UAM. 
2. J. F. Drewnowski, Filozofia i precyzja, Lublin 1996, Wydawnictwo Naukowe KUL. 
3. T. Czeżowski, Filozofia na rozdrożu: analizy metodologiczne, Warszawa 1965, PWN. 
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: