Traslatorium: Arguing about war WF-FI-123-WOCEB19
Cykl zajęć składać się będzie z dwóch części. W części pierwszej studenci zaznajomieni zostaną z ogólną problematyką współczesnej etyki wojny w jej dwu odmianach - teorii klasycznej (M. Walzer) oraz teorii rewizjonistycznych (J. Macmahan). Część druga zajęć polegać będzie na pracy z wybranymi tekstami filozoficznymi Michaela Walzera dotyczącymi etyki wojny . W ramach analizy/tłumaczenia fragmentów wybranego tekstu przybliżone zostaną studentom podstawowe kwestie omawiane w ramach współczesnych debat na temat etyki działań zbrojnych. Przy przekładaniu tekstu filozoficznego szczególna uwaga zwrócona zostanie na precyzyjne uchwycenie i oddanie sensu oryginalnych sformułowań, poprawność leksykalną tłumaczenia, naturalność zastosowanych rozwiązań stylistycznych/idiomatycznych.
E-Learning
W cyklu 2020/21_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2019/20_L: E-Learning (pełny kurs) |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student powinien
* rozwinąć umiejętność samodzielnej pracy z obcojęzycznym tekstem filozoficznym, a także
*poszerzyć kompetencje w dziedzinie tłumaczenia tekstów filozoficznych z języka angielskiego na język polski.
*nabyć kompetencje w zakresie tłumaczenia trudnego tekstu filozoficznego z języka polskiego na język angielski
*nabyć umiejętność pogłębiania swoich umiejętności językowych z wykorzystaniem dostępnych źródeł
Tłumaczenie fragmentów artykułu dotyczącego etyki wojny stworzy również
*możliwość zaznajomienia się z ogólną problematyką rozważaną w literaturze przedmiotu.
Kryteria oceniania
Ocena dotyczyć będzie aktywnego udziału studentów w zajęciach, oraz fragmentu analizowanego tekstu (500 słów) indywidualnie przełożonego na język polski przez poszczególnych studentów.
Literatura
1. Michael Walzer "Arguing About War" , Yale University Press, 2004.
2. Michael Walzer "Just and Unjust Wars", Basic Books, 1977; fifth edition, 2015.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: