T: Contemporary Readings in Logic WF-FI-123-TRAPOR20
Celem zajęć jest pogłębienie umiejętności rozumienia oraz analizy anglojęzycznych tekstów z zakresu logiki. Pozwoli to zaznajomić się z terminologią specyficzną dla tego obszaru. Pojawia się ona jednak również w wielu współczesnych tekstach filozoficznych wprost niedotyczących logiki. Zajęcia, poza poszerzeniem wiedzy z zakresu logiki (Logika 1 i Logika 2), mają za cel kształtowani umiejętności korzystania z anglojęzycznej literatury naukowej.
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
- absolwent zna i rozumie podstawową terminologię filozoficzną z zakresu logiki w języku angielskim
- absolwent zna i rozumie idee i argumenty wybranych klasycznych
autorów filozoficznych na podstawie samodzielnej lektury i analizy treści ich pism.
Umiejętności:
- absolwent potrafi samodzielnie tłumaczyć z języka polskiego na język angielski prosty tekst filozoficzny z zakresu logiki
- absolwent potrafi samodzielnie tłumaczyć z języka angielskiego na
język polski średnio trudny tekst filozoficzny z zakresu logiki.
Kompetencje społeczne:
- absolwent jest gotów do efektywnego organizowania własnej pracy i
krytycznej oceny stopnia jej zaawansowania.
ECTS:
udział w zajęciach: 30
przygotowanie do zajęć i lektura tekstów: 15
samodzielne tłumaczenie tekstu: 30
SUMA GODZIN: 75 [75 : 25 = 3]
LICZBA ECTS: 3
Kryteria oceniania
Weryfikacja wiedzy i umiejętności zdobytych podczas kursu odbywa się w trzech etapach:
1) samodzielne opracowanie i tłumaczenie z języka angielskiego na polski wybranego tekstu (rozdziału/artykułu) spośród wskazanych w literaturze;
2) przygotowanie słownika i wstępne tłumaczenie z języka polskiego na angielski tekstu z zakresu logiki w temacie uzgodnionym wcześniej z prowadzącym.
3) Obecność na zajęciach w skali:
1 nieobecność - 5,0
2 nieobecności - 4,0
3 nieobecności - 3,0
4 i więcej obecności - 2,0
Ocena z zajęć jest średnią ważoną powyższych ocen składowych w zakresie: 2/5 oceny to aktywność na zajęciach i samodzielne tłumaczenie tekstu z języka angielskiego na polski, 2/5 oceny to przygotowanie tłumaczenie tekstu z języka polskiego na angielski, 1/5 oceny to obecności.
Literatura
A Companion to Philosophical Logic, ed. by Dale Jacquette, Blackwell Publishing, Oxford 2007.
The Blackwell Guide to Philosophical Logic, ed. by. L. Goble, Blackwell Publishing, Oxford 2008.
Sider T., Logic for Philosophy, Oxford University Press, Oxford 2010.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: