Translatorium tekstów filozoficznych: Alasdair MacIntyre ‘God, philosophy, universities’ WF-FI-123-TRA-C21
Cykl zajęć składać się będzie z trech części. W części pierwszej dokonana zostanie skrótowa analiza koncepcji etyki cnoty autorstwa Alasdaira MacIntyre'a. Część druga zajęć polegać będzie na pracy (analiza/tłumaczenie na język polski) z wybranymi fragmentami książki A.MacIntyre'a "God, Philosophy,Universities". W części trzeciej cyklu tłumaczeniu na język poddane zostaną fragmenty polskich tekstów filozoficznych związanych z tradycją arystotelesowsko-tomistyczną. W ramach analizy/tłumaczenia fragmentów tekstów przybliżone zostaną studentom podstawowe kwestie związana z katolicką tradycją filozoficzną. Przy przekładaniu tekstu filozoficznego szczególna uwaga zwrócona zostanie na precyzyjne uchwycenie i oddanie sensu oryginalnych sformułowań, poprawność leksykalną tłumaczenia, naturalność zastosowanych rozwiązań stylistycznych/idiomatycznych.
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student powinien
* rozwinąć umiejętność samodzielnej pracy z obcojęzycznym tekstem filozoficznym, a także
*poszerzyć kompetencje w dziedzinie tłumaczenia tekstów filozoficznych z języka angielskiego na język polski.
*nabyć kompetencje w zakresie tłumaczenia trudnego tekstu filozoficznego z języka polskiego na język angielski
*nabyć umiejętność pogłębiania swoich umiejętności językowych z wykorzystaniem dostępnych źródeł
Tłumaczenie fragmentów analizowanych tekstów filozoficznych stworzy również
*możliwość zaznajomienia się z ogólną problematyką rozważaną w debatach metaetycznych.
Kryteria oceniania
Ocena dotyczyć będzie aktywnego udziału studentów w zajęciach, oraz fragmentu analizowanego tekstu (500 słów) indywidualnie przełożonego na język polski przez poszczególnych studentów.
Literatura
A. MacIntyre, "God, Philosophy,Universities. Selective History of the Catholic Philosophical Tradition", London, Continuum Books, 2009.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: