KF: Etyka i dobre życie WF-FI-123-KFE-RO22
Konwersatorium ma na celu zapoznanie studentów z podstawowymi kwestiami i problemami etycznymi, które składają się na pytanie o dobre życie. Studenci nabywają umiejętności lektury i analizy tekstów źródłowych, tworzenia prezentacji. Celem zajęć jest doskonalenie kompetencji dyskusji na temat tego, czym jest dobro i zło moralne, co sprawia, że czyn jest moralnie dobry, jaka relacja zachodzi między przyjemnością i interesem własnym a powinnością, a także na czym polega odpowiedzialność, i czy zawsze należy być posłusznym swemu sumieniu.
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
W1 - student poznaje problematykę etyczną związaną z pytaniem o dobre życie, charakterystyczne dla niej kwestie i problemy
U1 - student analizuje, interpretuje i poddaje krytyce teksty filozoficzne o tematyce etycznej,
U2 - student dobiera argumenty na rzecz określonego stanowiska etycznego w danej kwestii, ustala kryteria oceny etycznej,
U3 - student potrafi zespołowo i indywidualnie analizować i interpretować zagadnienia etyczne dotyczące dobrego życia
K1 - student jest zdolny do podjęcia dyskusji na poruszane w czasie zajęć tematy, potrafi wyciągać odpowiednie wnioski, przedstawiać racjonalne argumenty oraz formułować wiarygodne oceny moralne
Kryteria oceniania
W1:
- na ocenę bardzo dobrą: student doskonale zna i szczegółowo przedstawia problematykę etyczną związaną z pytaniem o dobre życie, charakterystyczne dla niej kwestie i problemy
- na ocenę dobrą: student zna i przedstawia problematykę etyczną związaną z pytaniem o dobre życie, charakterystyczne dla niej kwestie i problemy
- na ocenę dostateczną: student słabo zna i powierzchownie przedstawia problematykę etyczną związaną z pytaniem o dobre życie, charakterystyczne dla niej kwestie i problemy
U1, U2, U3:
- na ocenę bardzo dobrą: student doskonale analizuje, interpretuje i poddaje krytyce teksty filozoficzne o tematyce etycznej, odpowiednio dobiera argumenty na rzecz określonego stanowiska etycznego w danej kwestii, poprawnie ustala kryteria oceny etycznej, potrafi właściwie zespołowo i indywidualnie analizować i interpretować zagadnienia etyczne dotyczące dobrego życia
- na ocenę dobrą: student analizuje, interpretuje i poddaje krytyce teksty filozoficzne o tematyce etycznej, odpowiednio dobiera argumenty na rzecz określonego stanowiska etycznego w danej kwestii, poprawnie ustala kryteria oceny etycznej, potrafi zespołowo i indywidualnie analizować i interpretować zagadnienia etyczne dotyczące dobrego życia
- na ocenę dostateczną: student powierzchownie analizuje teksty filozoficzne o tematyce etycznej, ale nie potrafi poddać ich krytyce, dobiera pojedyncze argumenty na rzecz określonego stanowiska etycznego w danej kwestii, słabo analizuje zagadnienia etyczne dotyczące dobrego życia
K1:
Oceniany jest stopień zdolności dyskusji na poruszane w czasie zajęć tematy, umiejętność wyciągania odpowiednich wniosków, przedstawiania racjonalnych argumentów oraz formułowania wiarygodnych ocen moralnych
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: