Seminarium licencjackie 2 WF-FI-12-SL2-PI21
Celem zajęć jest pogłębienie warsztatu pracy filozofa i przygotowanie pracy dyplomowej. Zajęcia seminaryjne mają służyć, z jednej strony, wiedzy z zakresu filozofii przez zapoznanie się z niektórymi tekstami o charakterze problemowym, z drugiej strony, seminarium ma polegać na pogłębianiu umiejętności pracy naukowej, a więc ma uczyć sposobów analizy tekstów filozoficznych, ich rozumienia i interpretacji, stosowania metod naukowych oraz rozwijać umiejętność sprawnego pisania prac naukowych na poziomie licencjackim.
W cyklu 2023/24_Z:
Zajęcia seminaryjne z mają służyć, z jednej strony, pogłębieniu wiedzy z zakresu ontologii przez zapoznanie się z niektórymi tekstami o charakterze, nie tyle podręcznikowym, co problemowym. Z drugiej strony, seminarium ma być ćwiczeniem umiejętności pracy naukowej, a więc ma uczyć sposobów analizy tekstów filozoficznych, stosowania metod naukowych do badania rzeczywistości oraz umiejętności pisania prac naukowych na podstawowym, licencjackim poziomie. |
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
FI1_W06 Student analizuje i interpretuje zaawansowane idee filozoficzne wybranych autorów w kontekście przygotowywanej pracy licencjackiej.
FI1_W09 Student przedstawia procedury pozyskiwania wiedzy filozoficznej za pomocą katalogów bibliotek i baz naukowych..
FI1_U01 Student samodzielnie wyszukuje, analizuje i selekcjonuje informacje z różnych źródeł (pisanych i elektronicznych), wykorzystując ICT
FI1_U09 Student pod kierunkiem opiekuna realizuje na poziomie podstawowym własny projekt badawczy, w tym opracowuje tezę, plan pracy i zbiera materiały
FI1_U10 Student samodzielnie rekonstruuje i buduje argumentacje filozoficzne, uwzględniając przesłanki normatywne, światopoglądowe lub kulturowe
FI1_K03 Student samodzielnie rekonstruuje i buduje argumentacje filozoficzne, uwzględniając przesłanki normatywne, światopoglądowe lub kulturowe.
Kryteria oceniania
1. Obecność na zajęciach – 10 pkt
2. Bieżące przygotowywanie do zajęć seminaryjnych – 10 pkt
3. Ukończenie fragmentów pracy licencjackiej i ich omówienie -20 pkt.
4. Udział w dyskusji i poprawność argumentacji - 10
Dopuszczalne są dwie nieobecności.
Skala ocen końcowa:
0–24 pkt - 2.0 – niedostateczny
25–30 pkt - 3.0 – dostateczny
31–35 pkt - 3.5 – dostateczny plus
36–40 pkt - 4.0 – dobry
41–45 pkt - 4.5 – dobry plus
46–50 pkt - 5.0 – bardzo dobry
Literatura
Literatura obowiązkowa
W. V. O. Quine, Słowo i przedmiot, tłum. C. Cieśliński, Warszawa 1999, ALETHEIA.
P. Strawson, Analiza i metafizyka, tłum. A Grobler, Kraków 1994, Wydawnictwo ZNAK.
Literatura uzupełniająca
Ajdukiewicz K., W sprawie pojęcia istnienia, w: tenże, Język i poznanie, t.1, Warszawa 1960.
T. Czeżowski, O metafizyce, jej kierunkach i zagadnieniach, Toruń 1948, Wydawnictwo UMK.
P. Strawson, Indywidua. Próba metafizyki opisowej, tłum. B. Chwedeńczuk, Warszawa 1980.
W cyklu 2023/24_Z:
Ajdukiewicz K., W sprawie pojęcia istnienia, w: tenże, Język i poznanie, t.1, Warszawa 1960. |
Uwagi
W cyklu 2023/24_Z:
Seminarium dotyczy głównych zagadnień z zakresu metafizyki analitycznej. Warunkiem uczęszczania na zajęcia seminaryjne są ukończone kursy z: metafizyki ogólnej, historii filozofii, logiki. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: