Mentoring 2 WF-FI-12-MEN2
Zajęcia są dobrą sposobnością dla studentów do przedyskutowania swoich zainteresowań filozoficznych, toku studiów i perspektyw zawodowych. Ponadto mają umożliwić uczestnikom pełniejsze wniknięcie w wybrane i interesujące ich zagadnienie filozoficzne oraz ukierunkowanie własnych poszukiwań w tym zakresie. Zajęcia mają charakter indywidualny (tutoring). Lektury dobierane są wspólnie z uczestnikami, odrębnie dla każdego. Każdy zapisuje się odrębnie na spotkania w wyznaczonych w planie godzinach.
|
W cyklu 2025/26_Z:
Zajęcia są dobrą sposobnością dla studentów do przedyskutowania swoich zainteresowań filozoficznych, toku studiów i perspektyw zawodowych. Ponadto mają umożliwić uczestnikom pełniejsze wniknięcie w wybrane i interesujące ich zagadnienie filozoficzne oraz ukierunkowanie własnych poszukiwań w tym zakresie. Zajęcia mają charakter indywidualny. Lektury dobierane są wspólnie z uczestnikami, odrębnie dla każdego. |
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2024/25_Z: | W cyklu 2023/24_Z: | W cyklu 2025/26_Z: |
Efekty kształcenia
FI1_W08 - 1) Student/ka wymienia główne subdyscypliny filozoficzne (np. epistemologia, ontologia, etyka, logika, estetyka).
2) opisuje różnice między metodami badawczymi stosowanymi w różnych dziedzinach filozofii.
3) charakteryzuje typowe strategie argumentacyjne właściwe dla głównych nurtów filozoficznych.
4) identyfikuje związki między metodologią a specyfiką tematyczną danej subdyscypliny filozoficznej.
5) przytacza przykłady zastosowania określonych metod badawczych w analizie filozoficznej.
FI1_W09 - Student/ka objaśnia znaczenie wyszukiwarek ukierunkowanych na filozofię w procesie gromadzenia źródeł naukowych.
FI1_U02 – Student/ka czyta i interpretuje zaawansowany tekst filozoficzny oraz stosuje poznaną terminologię filozoficzną.
FI1_U06 – Student/ka formułuje złożone problemy filozoficzne, stawia tezy oraz artykułuje własne poglądy w sprawach społecznych i kulturowych.
FI1_U09 – Student/ka prowadzi na poziomie podstawowym pracę badawczą pod kierunkiem opiekuna naukowego lub kierownika zespołu badawczego.
FI1_K03 – Student/ka samodzielnie podejmuje i inicjuje proste działania badawcze oraz efektywnie organizuje własną pracę i krytycznie ocenia stopień jej zaawansowania.
Kryteria oceniania
Na ocenę końcową składają się:
1. Obecność na zajęciach – 20
2. Aktywny udział w indywidualnej dyskusji – 30 pkt
Dopuszczalna jest dwie nieobecności.
Skala ocen końcowa:
0–25 pkt 2.0 – niedostateczny
26–30 pkt 3.0 – dostateczny
31–35 pkt 3.5 – dostateczny plus
36–40 pkt 4.0 – dobry
41–45 pkt 4.5 – dobry plus
46–50 pkt 5.0 – bardzo dobry
Literatura
- Roman Ingarden, „O dyskusji owocnej słów kilka”, w: „Książeczka o człowieku”, Kraków 1973, ss. 189-190.
- Barbara Skarga, "Trzy idee racjonalności", w: Studia Filozoficzne, nr 5 - 6 (210 - 211), 1983, s. 21-22.
- Józef Myśków, "Elementy metodyki pracy naukowej", Studia Theol. Vars. 21 (1983) nr l.
Pozostała literatura zostanie podana w trakcie zajęć i będzie dostosowana do indywidualnych potrzeb studentów.
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: