KF: Radio filozoficzne WF-FI-12-KONFWR
Warsztaty radiowe za cel obierają sobie zapoznanie studentów ze specyfiką pracy w radiu, nauczenie poprawnego wypowiadania się do mikrofonu. Ważnym elementem jest formułowanie wypowiedzi i koncentrowanie swoich refleksji na tematach doniosłych społecznie i filozoficznie. Na zajęciach pochylimy się nad analizą artykułów prasowych ze szczególnym skoncentrowaniem na wyłonieniu się z nich osnowy filozoficznej. Wymiernym efektem pracy studentów będą samodzielne audycje. Na każdych zajęciach studentów czeka zarówno indywidualna jak i zespołowa praca z mikrofonem. Warsztaty są dobrym miejscem zarówno dla osób, które mają już jakieś doświadczenie i chciałyby poszerzyć swoje umiejętności, jak i osób, które nigdy nie miały styczności z radiem.
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
W cyklu 2022/23_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2025/26_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2024/25_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2021/22_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2023/24_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2019/20_L: E-Learning |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/23_L: | W cyklu 2025/26_L: | W cyklu 2024/25_L: | W cyklu 2021/22_Z: | W cyklu 2023/24_L: | W cyklu 2019/20_L: |
Efekty kształcenia
FI1_W10 – Student zna i rozumie podstawowe pojęcia z zakresu komunikacji medialnej i filozofii kultury; potrafi wskazać, w jaki sposób filozoficzne idee mogą być przekazywane w formie audycji radiowej. Weryfikacja: rozmowy podczas zajęć, analiza audycji.
FI1_W14 – Student rozumie rolę filozofii w przestrzeni publicznej i kulturze medialnej; potrafi rozpoznać, w jaki sposób refleksja filozoficzna przenika współczesne formy wypowiedzi społecznej i artystycznej. Weryfikacja: dyskusje, analiza materiałów medialnych.
FI1_U05 – Student potrafi analizować i interpretować wypowiedzi filozoficzne w kontekście medialnym; rozpoznaje strukturę argumentacji i potrafi dostosować język filozoficzny do formy audycji. Weryfikacja: ćwiczenia z konstruowania audycji.
FI1_U13 – Student umie przygotować i zaprezentować krótką audycję radiową o tematyce filozoficznej, zachowując spójność treści, poprawność językową i adekwatny styl wypowiedzi. Weryfikacja: projekt audycji końcowej.
FI1_K02 – Student jest świadomy znaczenia odpowiedzialności intelektualnej i etycznej w przekazie publicznym; potrafi pracować zespołowo, przyjmować konstruktywną krytykę i doskonalić własne kompetencje komunikacyjne. Weryfikacja: samoocena, praca w grupie, refleksja końcowa.
udział w zajęciach 30h
przygotowanie do zajęć 30h
konsultacje i korekty techniczno-merytoryczne 30h
przygotowanie audycji 30h
Kryteria oceniania
Sposób zaliczenia i kryteria oceniania
Na ocenę końcową składają się:
1. Frekwencja i aktywność na zajęciach – 1/3 oceny (wg skali obecności):
15–14 obecności – 5,0
13 – 4,5
12–11 – 4,0
10 – 3,5
9–7 – 3,0
6–0 – 2,0
2. Autorska audycja filozoficzna (5–10 minut) – 2/3 oceny (oceniana treść, spójność argumentacji, jakość nagrania).
Ocena końcowa = średnia ważona (1/3 obecność + 2/3 audycja).
Literatura
Zamiast literatury odnosić będziemy się do istniejących audycji radiowych rozgłośni takich jak: Thinking Allowed, Philosophy Talks, Sterne Stunde oraz do audycji Polskiego Radia i Radia filozoficznego Sed Contra.
http://radio.filozoficzne.pl/
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: